Baldwin DRS-6-6-1500 dízelmozdony

A Baldwin DRS-6-6-1500 dízelmozdony a múlt század jellegzetes szereplője volt, amely jelentős teljesítményével hódította meg a vasútvonalakat, innovatív megoldásaival pedig új utakat nyitott a vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A Baldwin DRS-6-6-1500 dízelmozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta, amely az Egyesült Államok egyik legrégebbi és legismertebb mozdonygyártó vállalata. A mozdony fejlesztése az ipari igényekre adott válaszként történt, a dízelmozdonyok iránti érdeklődés növekedése közepette. Elsősorban teherhúzó szerepkörben alkalmazták, különösen olyan vasúttársaságok, amelyek nagy teljesítményű és megbízható járműveket kerestek.

A gyártás az 1940-es években kezdődött, a DRS-6-6-1500 sorozat 1948-ban készült el. A mozdonyokat az amerikai vasúttársaságok és más országok vasútjai is üzemeltették.

Technikai jellemzők

A Baldwin DRS-6-6-1500 mozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egy dízelmotor hozza létre az energiát, amelyet aztán elektromos árammá alakítanak a vonóerő előállításához. A mozdony összteljesítménye körülbelül 1500 lóerő, és a „DRS-6-6” jelzés a tengelyelrendezésére utal: hat tengely, amelyek közül mind a hat hajtott.

  • Teljesítmény: 1500 lóerő
  • Tengelyelrendezés: C-C (hateltengelyes, mind hajtott)
  • Maximális sebesség: körülbelül 100 km/h
  • Hossza: körülbelül 18 méter

Szolgálati történelem

A Baldwin DRS-6-6-1500 mozdonyt széles körben használták az Egyesült Államokban különböző tehervonatok húzására. Szolgálatát az 1940-es évek végén kezdte meg, és több évtizeden át működött, mielőtt más, modernebb mozdonyok leváltották volna. Az évek során néhány egységet modernizáltak, hogy megfeleljenek az új műszaki és gazdasági követelményeknek, de összességében a típus a dízelkorszak egyik kiemelkedő példája maradt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Baldwin DRS-6-6-1500 mozdonyokból néhány példány megmaradt, és néhány vasúti múzeumban megtekinthetőek. Ezek a megőrzött példányok lehetőséget adnak a látogatóknak, hogy közelebbről megismerjék a dízelkorszak technikai csodáit.

Érdekességek és kulturális hatás

A Baldwin DRS-6-6-1500 mozdony a rajongók körében népszerű, és számos modellvasúti gyártó kínálatában megtalálható. A mozdony beceneve gyakran a „Baldwin” egyszerű megnevezése, és modellek változatos méretarányban kaphatók a piacon.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1500 lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Maximális sebesség 100 km/h
Hossz 18 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_DRS-6-6-1500

Képek

Források: Wikipédia, Google