Történeti háttér és gyártás
A Baldwin DS-4-4-1000 dízelmozdonyt az amerikai Baldwin Locomotive Works gyártotta. A gyártás 1946 és 1951 között zajlott, a mozdonyt pedig az Egyesült Államok vasúttársaságai számára tervezték. A mozdony kifejlesztése azzal a céllal történt, hogy kielégítse a növekvő igényt a hatékony dízelmozdonyok iránt. Különösen a tolatási és könnyebb teherfuvarozási feladatok ellátására tervezték.
- Gyártási időszak: 1946-1951
- Gyártó: Baldwin Locomotive Works
- Felhasználók: Különböző amerikai vasúttársaságok
- Példányszám: Kb. 502 darab készült
Technikai jellemzők
A Baldwin DS-4-4-1000 dízelmozdony az EMD GP7 mozdonyokhoz hasonló felépítésű volt, de több egyedi műszaki megoldást tartalmazott. Dízel meghajtású volt, négyhengeres tengelyelrendezéssel. A jármű teljesítménye 1000 lóerő volt, ami az adott kor színvonalán jelentős teljesítménynek számított.
- Meghajtás: Dízel
- Teljesítmény: 1000 lóerő
- Tengelyelrendezés: B-B
Szolgálati történelem
A DS-4-4-1000 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, különböző vasúttársaságok flottáiban. Ezek a mozdonyok főként tolatójárműként és helyi teherfuvarozásban vettek részt. Az 1950-es évek végétől folyamatosan csökkent a számuk, ahogy modernebb típusok jelentek meg. A legtöbbjüket az 1970-es évek közepére kivonták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyes példányokat megőriztek és múzeumokban állítottak ki, de nem sok példány maradt fenn működőképes állapotban. Az ilyen jellegű mozdonyok elsősorban történelmi jelentőségük miatt érdekesek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baldwin DS-4-4-1000 mozdonyokat gyakran emlegették egyszerűen Baldwin tolatómozdonyként. A modellvasúti gyártók közül néhány készített méretarányos modellváltozatokat, így a mozdonyok kisebb léptékben is tovább éltek a vasútrajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Baldwin DS-4-4-1000 Wikipédia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google