Történeti háttér és gyártás
A Baldwin RT-624 mozdonyt az amerikai Baldwin-Lima-Hamilton Corporation tervezte és gyártotta. A típust 1951-ben kezdték gyártani, hogy megfeleljen a növekvő teherszállítási igényeknek. A második világháború utáni időszak nagy fejlődést hozott a vasúti szállításban, és a dízelmozdonyok egyre nagyobb teret nyertek a gőzmozdonyokkal szemben. A Baldwin cég tapasztalt volt a dízelmozdonyok gyártásában, és az RT-624 kifejlesztése is ezen törekvés része volt. A modellt főként amerikai vasúttársaságok számára készítették, és 34 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
A Baldwin RT-624 dízelmozdony volt, amely dízel-elektromos meghajtással rendelkezett. A mozdony 2400 lóerős teljesítményt nyújtott, ami igen hatékonynak számított a maga korában. A tengelyelrendezése C-C volt, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz három-három hajtott tengellyel rendelkezett. A mozdony maximális sebessége körülbelül 105 km/h volt. A jármű méretei között említésre méltó a 21,95 méteres hosszúság. A mozdony kialakítása lehetővé tette, hogy nehéz tehervonatok továbbítására is alkalmas legyen.
Szolgálati történelem
A Baldwin RT-624 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államok vasúttársaságai használták. A fő feladatuk a teherszállító vonatok továbbítása volt. A mozdonyok megbízhatóságuk és teljesítményük révén hosszú ideig szolgálták a társaságokat. Azonban az 1960-as évek végére a technológiai fejlődés és az új típusú mozdonyok megjelenése miatt elkezdődött a kivonásuk. A legtöbb példányt az 1970-es évekig selejtezték, bár néhány darab még hosszabb ideig is szolgálatban maradhatott.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy bármelyik Baldwin RT-624 mozdony megőrzésre került volna múzeumi vagy nosztalgia célokra. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy a típusból viszonylag kevés készült, és a vasúttársaságok inkább a modernebb és hatékonyabb típusokat részesítették előnyben a megőrzés során.
Érdekességek és kulturális hatás
A Baldwin RT-624 mozdonyok nem váltak olyan ikonikus jelképpé, mint más vasúti járművek, így kulturális hatásuk is korlátozott maradt. Modellvasúti változatokban sem terjedtek el igazán, bár a mozdony érdekes formatervezése miatt vonzó lehetett volna a modellezők számára. Ezen felül nem ismertek filmekben vagy könyvekben való megjelenései.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 2400 lóerő |
Tengelyelrendezés | C-C |
Maximális sebesség | 105 km/h |
Hosszúság | 21,95 méter |