Baltimore and Ohio 4500 gőzmozdony

A Baltimore and Ohio 4500 gőzmozdony az amerikai vasúttörténelem egy ikonikus darabja, amely a 20. század elején gyorsabb és hatékonyabb vasúti szállítást tett lehetővé.

Történeti háttér és gyártás

A Baltimore and Ohio 4500 gőzmozdony az amerikai Baltimore and Ohio Vasúttársaság részére készült. Az 1918-ban gyártott mozdony az első példánya volt a USRA Light Mikado típusnak, amelyet a First World War során az Egyesült Államok Vasúti Igazgatósága (USRA) tervezett. A cél az volt, hogy az amerikai vasúthálózat hatékonyabb tehermozgatási képességekkel rendelkezzen a háború alatt, és ezt követően.

Technikai jellemzők

A Baltimore and Ohio 4500 gőzmozdony egy 2-8-2 tengelyelrendezéssel rendelkező mozdony, ami annyit jelent, hogy két vezető tengellyel, nyolc hajtótengellyel és két kormányzótengellyel rendelkezik. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran „Mikado” néven ismerték. A gőz meghajtású rendszer maximális teljesítménye elegendő volt a nehéz teherszállítási feladatok ellátására.

Szolgálati történelem

A Baltimore and Ohio 4500 mozdonyt elsősorban teherszállításra használták az USA keleti részén. Mint a USRA első Mikado-típusa, jelentős szerepet játszott a korabeli vasúti logisztika fejlesztésében, különösen a háború utáni időszakban. Szolgálati ideje során több helyen is megfordult, míg végül kivonták a forgalomból a modernebb dízelmozdonyok megjelenésével.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Baltimore and Ohio 4500 mozdonyt sikerült megőrizni, és ma a B&O Vasúttörténeti Társaság központjában található, Baltimore-ban. Ez a megőrzés fontos, mert lehetőséget ad a látogatóknak, hogy megismerjék a vasúti közlekedés történetének egy jelentős részét.

Érdekességek és kulturális hatás

A Baltimore and Ohio 4500 nemcsak a vasúttörténet szempontjából érdekes, hanem mint ikonikus Mikado típus is szerepelt különböző modellekben és vasúti szimulátorokban. A vasútmodellezés kedvelt darabja, különösen Észak-Amerikában.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 2-8-2
Gyártási év 1918

Hivatkozások

Baltimore and Ohio 4500 Wikipédia oldala

Képek

Források: Wikipédia, Google