Történeti háttér és gyártás
A Baltimore and Ohio 5300 gőzmozdony, más néven „President Washington”, az Egyesült Államok egyik ikonikus vasúti járműve. 1927-ben készült a Baltimore and Ohio Railroad (B&O) számára, hogy megfeleljen a növekvő utasszállítási igényeknek. A Baldwin Locomotive Works gyártotta, ami akkoriban az egyik vezető mozdonygyártó vállalat volt. A B&O célja az volt, hogy modern és gyors járművet hozzon létre, amely összekapcsolja a nagyvárosokat, így segítve az utazások gyorsabbá és kényelmesebbé tételét.
Technikai jellemzők
A Baltimore and Ohio 5300 gőzmozdony, mint neve is mutatja, gőzmeghajtással működött. A mozdony 4-6-2-es tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy négy vezető tengely, hat hajtott és két hátsó tengely is volt rajta, ezáltal kiváló stabilitást és erőt biztosítva. A maximális sebessége elérte a 130 km/h-t, ami annak idején kimagasló teljesítménynek számított.
- Hajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Maximális sebesség: 130 km/h
Szolgálati történelem
A mozdony az Egyesült Államok keleti részén, különösen a Baltimore és Ohio közötti útvonalakon működött. A B&O flottájának büszkeségeként elsősorban elővárosi és gyorsvonati szolgálatban vett részt, ahol nagy sebességével és megbízhatóságával tűnt ki. A szolgálatból 1957-ben vonták ki, amikor a dízelmozdonyok kezdtek dominálni a vasúti közlekedésben.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Baltimore and Ohio 5300 gőzmozdony szerencsére megmenekült a selejtezéstől, és ma a Baltimore and Ohio Railroad Museum-ban tekinthető meg. Az intézmény gondosan őrzi és bemutatja a mozdonyt, amely a látogatók körében népszerű turistalátványosság.
Érdekességek és kulturális hatás
A „President Washington” néven is ismert mozdony, az amerikai vasúttörténet kiemelkedő példánya. Nevével az ország első elnökére utal, ezzel tisztelegve George Washington előtt. A mozdony híres volt a stabilitásáról és sebességéről, ami a korabeli vasútmodellezők körében is népszerűvé tette.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Baltimore and Ohio 5300 Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google