Történeti háttér és gyártás
A Baltimore and Ohio Railroad (B&O) az Egyesült Államok egyik legelső vasúttársasága, amely kulcsfontosságú szerepet játszott az ország vasúthálózatának fejlesztésében. 1914-ben a B&O a gőzmozdonyok új osztályát vezette be, az S osztályt, hogy kielégítse a növekvő szállítási igényeket. Ezt a mozdonyt a Baldwin Locomotive Works gyártotta, amely abban az időben az egyik vezető mozdonygyártó volt az Egyesült Államokban. Az S osztályú mozdonyokat kifejezetten a B&O saját igényeire tervezték. A gyártás 1914-ben kezdődött, és az iparosítás korában elengedhetetlenné vált, hogy a vasút hatékony és erőteljes gőzmozdonyokat használjon.
Technikai jellemzők
Az S osztályú mozdonyok hajtásrendszere gőzmeghajtású volt, ami a kor technológiai lehetőségeinek csúcsát jelentette. A mozdonyok jellemzője a 2-10-2 tengelyelrendezés, más néven „Santa Fe”, amely lehetővé tette számukra, hogy nagyobb súlyú vonatokat vontassanak hosszabb távolságokon keresztül. Bár pontos teljesítményadatok és sebességértékek nem állnak rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok általában magas teljesítményűek voltak, és a B&O vonalain való szolgálatra optimalizálták őket. A gőzmozdonyok általában egyszerű kialakításúak voltak, erős, mégis megbízható működésre tervezve.
Szolgálati történelem
A Baltimore and Ohio Railroad főként teherszállításra használta az S osztályú mozdonyokat, azok nagy vonóerejének köszönhetően. Ezek a mozdonyok kulcsszerepet játszottak a nagy távolságú áruszállítási műveletekben, összekötve a keleti partot az ország középső részével. A B&O számára az S osztályú mozdonyok nélkülözhetetlenek voltak a mindennapi működés során, és több évtizeden át szolgáltak, mielőtt a modernebb dízelmozdonyok fokozatosan felváltották volna őket a 20. század közepén.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A források szerint jelenleg nincsenek megőrzött példányok az S osztályú mozdonyokból. Az ilyen régi mozdonyok esetében ritkaságszámba megy, ha működőképes példány marad fenn, így a vasútrajongók számára sajnos nem elérhetők múzeumi bemutatókon.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az S osztályú mozdonyok nem váltak ikonikus jelképekké, mint néhány társaik, az amerikai vasúti történelem részeként kismértékű modellvasúti elterjedtséget értek el. Az ilyen típusú mozdonyok gyakran megjelennek modellezési körökben, mivel jól reprezentálják az Egyesült Államok ipari és szállítmányozási múltját.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2-10-2 |
Hivatkozások
Baltimore and Ohio class S – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google