Baltimore and Ohio P-7 gőzmozdony

A Baltimore and Ohio P-7 gőzmozdony a 20. század elején vált ikonikussá elegáns kialakításával és kiemelkedő teljesítményével, ezzel új mércét állítva az amerikai vasutak történetében.

Történeti háttér és gyártás

A Baltimore and Ohio Railroad (B&O) P-7 típusú gőzmozdonyai a 20. század elején fellépő gyorsabb és hatékonyabb személyszállítási igények kielégítésére készültek. A P-7 sorozat első példányai 1927-ben kerültek a sínre, válaszként a vasúttársaság növekvő szükségleteire a nagysebességű utazás terén. Ezeket a mozdonyokat a Baldwin Locomotive Works gyártotta, amely abban az időben az egyik vezető vasúti járműgyártó vállalat volt.

Technikai jellemzők

A P-7 gőzmozdonyok a 4-6-2-es tengelyelrendezést alkalmazták, amelyet gyakran „Pacific” típusúnak hívnak. Ezen típusú elrendezés három hajtott tengelyt és egyetlen futótengelypárost foglal magában, ami stabilitást biztosít a nagy sebességű közlekedéshez. A mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, ami akkoriban rendkívül elterjedt technológiának számított.

Maximális sebesség: hozzávetőleg 140 km/h
Teljesítmény: körülbelül 3500 lóerő
Hossz: megközelítőleg 28 méter
Férőhely: Nincs utas szállítási funkció, mivel ez egy mozdony
Futómű: 4-6-2-es elrendezés

Szolgálati történelem

A B&O P-7 mozdonyokat elsősorban nagysebességű személyvonatok húzására használták az Egyesült Államok keleti részén. A mozdonyok kiváló teljesítményt nyújtottak, ami népszerűvé tette őket a gyorsvonati szolgálatban. Az idő előrehaladtával, a dízelmozdonyok megjelenésével, a P-7 típusú gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból az 1950-es években.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a B&O P-7 sorozatból egyetlen eredeti példány sem maradt fenn múzeumi vagy működőképes formában. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a dízelmozdonyok elterjedésével a gőzmozdonyokat széles körben selejtezték.

Érdekességek és kulturális hatás

A P-7 mozdonyok „President Class” néven is ismertek voltak, mivel mindegyiket az Egyesült Államok egy-egy elnökéről nevezték el, ami különleges kulturális jelentőséget adott nekik. A mozdonyok megjelenése és teljesítménye számos modellvasút-gyártót inspirált, így azok a vasúti modellek rajongói körében is népszerűek lettek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Egyéb
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-2 (Pacific)
Maximális sebesség 140 km/h
Teljesítmény 3500 lóerő
Hossz 28 méter

Hivatkozások

Lásd a Wikipédián

Képek

Források: Wikipédia, Google