Történeti háttér és gyártás
A Baltimore and Ohio SD20-2 dízelmozdony az amerikai vasúti társaságok igényei szerint került kifejlesztésre 1979-ben. A gyártási folyamatot az Electro-Motive Division (EMD), a General Motors egyik leányvállalata irányította. Ez a típus kifejezetten az amerikai teherforgalom igényeinek kielégítésére készült, melyet a Baltimore and Ohio Railroad rendelt meg. A mozdony tervezése során az EMD célja egy erős és megbízható, dízel meghajtású tehermozdony létrehozása volt.
Technikai jellemzők
Az SD20-2 mozdony dízel meghajtású hajtásrendszerrel rendelkezik. A tervezett teljesítmény lehetővé tette a nehéz teheráru szállítását a hosszú távolságokra is. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy minden tengelye hajtott. Az SD20-2 maximális sebessége a dízelmozdonyok körében megszokott érték volt, mely megfelelt az adott időszak technológiai színvonalának.
- Hajtásrendszer: dízel
- Tengelyelrendezés: Co-Co
Szolgálati történelem
A Baltimore and Ohio SD20-2 mozdonyt az Egyesült Államokban használták, főként a teherforgalomban. A mozdonyok több évtizedig szolgáltak megbízhatóan, mielőtt fokozatosan kivonták volna őket a forgalomból. A kivonási folyamat a modernizáció és az újabb technológiák bevezetése miatt következett be.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Baltimore and Ohio SD20-2 mozdonyok közül néhány példány megmaradt, és vasúti múzeumokban tekinthető meg. Ezek a megőrzött darabok fontos kultúrtörténeti emlékek, amelyek bemutatják a 20. századi vasúti technológia fejlődését.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az SD20-2 modellek nem lettek olyan széleskörűen elterjedtek a modellvasúti világban, mint más típusok, a vasútrajongók körében továbbra is népszerűek. A dízelmozdonyra jellemző formatervezés és a korabeli technológiai újítások miatt a vasútbarátok körében sokan gyűjtik az SD20-2 modelljeit.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Baltimore_and_Ohio_SD20-2
Képek
Források: Wikipédia, Google









