Történeti háttér és gyártás
A Bangladesh Railway Class 2000 dízelmozdonyt 1953-ban gyártották, hogy kielégítsék a növekvő közlekedési igényeket az akkori kelet-pakisztáni, ma Bangladesi vasúthálózaton. A mozdonyokat az American Locomotive Company (ALCO) gyártotta. Ez a típus a diesel mozdonyok sorába tartozott, melyek célja a hatékony és megbízható szolgáltatás nyújtása volt a régió vasúthálózata számára. Az ALCO a világ egyik vezető mozdonygyártó vállalata volt, amely világszerte elismert minőséget képviselt.
Technikai jellemzők
A Bangladesh Railway Class 2000-t dízelmotor hajtja, ami abban az időben modern megoldásnak számított. E mozdonyok dízelmotorral, valamint villamos hajtásrendszerrel működnek, amely kombináció nagyobb megbízhatóságot és teljesítményt biztosít. A maximális sebességük hozzávetőlegesen 96 km/h. További részletek a pontos méretekre és felszereltségre vonatkozóan nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A Class 2000 mozdonyokat elsősorban Bangladesben használták, ahol a vasúti közlekedés gerincét képezték. Ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak az ország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésében, mivel segítettek az utas- és teherszállítás hatékonyságának növelésében. A mozdonyok az évek során különböző szolgálatokat láttak el, beleértve a személy- és tehervonatok vontatását egyaránt. Későbbi modernizációs adat nem áll rendelkezésünkre, és részletek a kivonásukról sincsenek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Bangladesh Railway Class 2000 mozdonyok közül bármelyik megőrzött példányként vagy múzeumi darabként létezne. Ez az információ hiánya miatt nem zárható ki, hogy egyes példányok esetlegesen még ma is léteznek, vagy kiállítva vannak, ám erről konkrét adatok nem állnak rendelkezésre.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 2000 mozdonyok a maguk idejében jelképezték a technológiai fejlődést és az ipari korszerűsítést a vasúti közlekedés terén Bangladesben. Ennek ellenére jelenleg nem ismert, hogy bármilyen különösebb kulturális hatásuk lett volna, vagy hogy modellvasúti verziók készültek volna belőlük. A vasútbarát közösségek körében valószínűleg inkább a történelmi értékük miatt érdekesek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Maximális sebesség | 96 km/h |