Történeti háttér és gyártás
A Barry Railway Class D gőzmozdony 1889-ben került gyártásra, ami a gőzmozdonyok fénykorának számító időszakban történt. Ez a típus a Barry Railway számára készült, egy dél-walesi magánvasútvonal, amely a szénszállítás hatékonyságát célozta meg. A mozdonysorozatot a Sharp Stewart and Company gyártotta, amely a korszak egyik vezető mozdonygyártó cége volt. A gyártás helyszíne Manchester, Anglia volt. Az igény a mozdonyok iránt a szénipar bővüléséből fakadt, így a Barry Railway számára fontos volt egy megbízható és erős mozdonytípus kifejlesztése a teherfuvarozásra.
Technikai jellemzők
A Barry Railway Class D gőzmozdony egy 0-6-0 tengelyelrendezésű mozdony volt, ami azt jelentette, hogy hat hajtott kerékkel rendelkezett, mind első, mind hátsó futók nélkül. A mozdonyokat gőzhajtás működtette, amely a 19. század végén elterjedt technológia volt. Az ilyen típusú mozdonyok nagy vonóerőre voltak képesek, ami különösen előnyös a nehéz teherszállítási feladatoknál. A mozdonyok maximális sebessége nem volt kiemelkedően nagy, hiszen főként tehervonatok húzására tervezték őket.
Szolgálati történelem
A mozdonyok a Barry Railway vonalain szolgáltak, és jelentős szerepet játszottak a dél-walesi szénszállítási iparban. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy megbízhatóan és hatékonyan szállítsák a nehéz rakományokat a bányákból a kikötőkbe. Az 1920-as és 1930-as években a gőzmozdonyok fokozatosan háttérbe szorultak, és sokat közülük kivontak a forgalomból, amikor a vasúti közlekedés modernizálása során új technológiák jelentek meg. A Barry Railway Class D mozdonyokat is ekkor vonták ki fokozatosan a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Barry Railway Class D mozdonyokból nem maradt fenn egyetlen megőrzött példány sem. Ezek a mozdonyok nem éltek tovább múzeumokban vagy nosztalgikus vasúti túrák résztvevőiként, így a történelmük csak archívumokban és dokumentumokban maradt fenn.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Barry Railway Class D mozdonyok nem maradtak fenn fizikailag, a századfordulós brit vasúti ipar ikonikus szimbólumaivá váltak. A modellvasút-gyártók és vasútbarát közösségek körében azonban nem váltak különösebben ismertté, így modellek vagy méretarányos verziók sem készültek belőlük. Noha nem szerepeltek filmekben vagy könyvekben, a Barry Railway történetének részeként emlékezzünk rájuk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |