Bavarian C III gőzmozdony

A Bavarian C III gőzmozdony a 19. század végén alakította át a bajor vasúthálózatot, megbízható teljesítményével és innovatív tervezésével.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian C III gőzmozdonyt a 19. század második felében fejlesztették ki, hogy kielégítse a növekvő vasúti közlekedési igényeket Bajorországban. Az 1868-ban gyártott gőzmozdony a Bajor Királyi Államvasutak megbízásából készült, célja a személy- és teherszállítások hatékonyabb lebonyolítása volt. A mozdonyt a Maffei cég gyártotta, amely Münchenben működött. Az említett típus összesen 136 példányban készült, amelyeket elsősorban a bajor vasúthálózaton használtak.

Technikai jellemzők

A Bavarian C III egy háromtengelyes szertartályos gőzmozdony volt, amely a gőzhajtást alkalmazta. Ez a típus jellemzően szimpla, kétfokozatú gőzhengerrel rendelkezett, amely a vízgőz nyomását használta fel a mozgás létrehozására. A maximális sebessége körülbelül 65 km/h volt, amely a kornak megfelelően jó teljesítménynek számított.

  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Teljesítmény: kb. 430 LE
  • Hossz: 8,9 méter
  • Magasság: 4 méter

Szolgálati történelem

A Bavarian C III mozdonyok főként Bajorország területén teljesítettek szolgálatot, ahol személy- és tehervonatokat egyaránt továbbítottak. A típus a német vasúthálózat egyik megbízható szereplője volt, egészen az 1920-as évekig állt szolgálatban. Az első világháború után a mozdonyok egy része más német vasúttársaságokhoz került, míg más példányokat selejteztek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Bavarian C III mozdonyok egyik példánya sem maradt fenn az utókor számára. Nincs tudomásunk arról, hogy bármelyikük múzeumban vagy nosztalgiavonatok részeként működne.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian C III mozdonyoknak nincsenek becenevei vagy közismert elnevezéseik, a típus hozzájárult a gőzmozdonyok korszakának gazdagításához Bajorországban. Modellvasúti körökben sem jelent meg gyakran, azonban az ilyen típusú gőzmozdonyok inspiráló példaként szolgálnak a történeti vasúti diorámák készítői számára.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év: 1868
Példányszám: 136
Tengelyelrendezés: 0-6-0
Teljesítmény: kb. 430 LE
Maximális sebesség: 65 km/h
Hossz: 8,9 méter
Magasság: 4 méter

Hivatkozások

Bavarian C III Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google