Bavarian C VI gőzmozdony

A Bavarian C VI gőzmozdony a 19. század végén Németországban vált ismertté, köszönhetően megbízható teljesítményének és innovatív tervezésének, amely hozzájárult a vasúti közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian C VI gőzmozdony 1899-ben készült, és a Bajor Államvasutak megrendelésére gyártották. A mozdonyt a szénhidrogének iránt megnövekedett igény és a vasúthálózat bővülése tette szükségessé. A mozdonyokat a Maffei cég készítette, amely az ipari forradalom egyik kulcsszereplője volt Bajorországban. A gyártás során a fő cél az volt, hogy hatékony és megbízható járműveket biztosítsanak a vasúthálózat számára, különösen a nehezebb rakományok szállítására.

  • Gyártási év: 1899
  • Gyártó vállalat: Maffei
  • Megrendelő: Bajor Államvasutak

Technikai jellemzők

A Bavarian C VI gőzmozdony két hengerművel és gőzhajtású rendszerrel rendelkezett. A gőzmozdony tengelyelrendezése 0-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy három hajtott tengellyel rendelkezett. Az ilyen típusú elrendezés hozzájárult a mozdony stabilitásához és hatékonyságához. Bár a maximális sebességre és más specifikus műszaki adatokra vonatkozóan konkrét számadatok nem állnak rendelkezésre, az ilyen mozdonyok általában körülbelül 50-60 km/h sebességgel közlekedtek. A mozdonyok teljesítménye és kapacitása ideális volt nehéz rakományok szállítására hegyvidéki területeken.

  • Hajtásrendszer: Gőz

Szolgálati történelem

A Bavarian C VI mozdonyokat elsősorban Bajorország területén használták, ahol fontos szerepet játszottak a helyi gazdaság élénkítésében és a vasúti szállítás fejlődésében. A mozdonyokat teher- és személykocsik vontatására egyaránt alkalmazták, különösen hegyvidéki pályaszakaszokon. Műszaki szempontból megbízhatónak és tartósnak bizonyultak, ami lehetővé tette hosszú távú alkalmazásukat a vasúthálózaton. Az 1920-as és 1930-as évek során azonban a dízel- és elektromos mozdonyok elterjedése miatt fokozatosan kivonták őket a szolgálatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon a Bavarian C VI gőzmozdony egyik példánya sem maradt fenn eredeti állapotában. Bár a mozdony fontos részét képezte a vasúti történelemnek, a technológiai fejlődés és a modernizáció miatt a legtöbb példányt leselejtezték vagy átalakították más célokra.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian C VI mozdony konkrét kulturális hatásáról keveset tudunk, a korabeli vasútmodellezők és gyűjtők körében nagy népszerűségnek örvendett. Az ilyen típusú mozdonyok méretarányos modelljei a vasúti gyűjtemények kedvelt darabjai közé tartoztak, és a gőzmozdonyok iránti nosztalgikus érzések kifejezőjeként szolgáltak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Bavarian_C_VI

Képek

Források: Wikipédia, Google