Történeti háttér és gyártás
A Bavarian D II (Ostbahn) gőzmozdonyt 1866-ban gyártották a Bajor Királyi Államvasutak (Königlich Bayerische Staatsbahn) megrendelésére. Ezeket a mozdonyokat a Németország területén található Bajorország számára fejlesztették ki, hogy kielégítsék a növekvő szállítási igényeket az 1860-as években. A gyártó az Maffei, egy neves német mozdonygyártó vállalat volt, mely Münchenben működött.
Technikai jellemzők
A Bavarian D II (Ostbahn) egy gőzmozdony, amelyet a 19. század második felében fejlesztettek ki. Ez a típus kifejezetten 1B tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy egy futó és két hajtott tengellyel rendelkezett. Ennek a kialakításnak köszönhetően megfelelő stabilitást és vonóerőt biztosított a vonatok számára.
- Meghajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 1B
Szolgálati történelem
A Bavarian D II (Ostbahn) mozdonyokat elsősorban Bajorország területén használták. Az ilyen típusú mozdonyokat a helyi és regionális személyszállítási feladatok ellátására tervezték. Az évtizedek során számos ilyen gép teljesített szolgálatot, jelentős szerepet játszva a régió ipari fejlődésében. Az idő előrehaladtával más típusok váltották fel őket, végül a mozdonyokat kiiktatták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Bavarian D II (Ostbahn) mozdonyok közül nem maradt fenn működőképes példány. Bár a pontos darabszám és állapot nem teljesen ismert, ezek a mozdonyok múzeumokba és gyűjteményekbe kerültek, ahol részben rekonstruált formában tekinthetők meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian D II (Ostbahn) mozdony fontos szerepet játszott a német vasúttörténelemben, emlékeztetve arra az időszakra, amikor a gőzerő dominálta a vasúti közlekedést. A mozdonyoknak nemcsak a vasútmúzeumokban van helyük, hanem a modellvasút gyártók is gyakran készítenek ezek alapján méretarányos modelleket, ami nagyszerűen mutatja a gőzkorszak szépségét és eleganciáját.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 1B |