Bavarian A IV gőzmozdony

A Bavarian A IV gőzmozdony a 19. század második felében jelentős szerepet játszott a bajor vasutak fejlődésében, a sebesség és hatékonyság új szintjét hozva a régió közlekedésébe.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian A IV gőzmozdonyt 1852-ben tervezték és gyártották. A mozdonyt a Bayern Királyi Államvasutak számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen a kor növekvő vasúti forgalmi igényeinek. A típus kifejlesztése a vasúti technológia folyamatos fejlődését tükrözte, amely az ipari forradalom idején zajlott Európában. A mozdonyok gyártásáért a Maffei vállalat volt felelős, amely Münchenben működött. Az A IV sorozatból összesen nyolc példány készült.

Technikai jellemzők

A Bavarian A IV egy gőzmozdony, amelyet a kor szokásainak megfelelően szén hajtott meg. A gőzgépek energiáját a kazánban előállított gőz biztosította, ami a dugattyúkat mozgatta. A mozdony tengelyelrendezése az akkoriban népszerű 2-2-0 kialakítást követte, ami azt jelentette, hogy a két első tengely hajtott, míg a két hátsó segédtengelyként szolgált. Az A IV maximális sebessége 60 km/h volt, ami akkoriban megfelelőnek számított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Teljesítmény: Nem részletezett
  • Maximális sebesség: 60 km/h
  • Tengelyelrendezés: 2-2-0
  • Kazántípus: Gőzkazán

Szolgálati történelem

A Bavarian A IV mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatok elé kapcsolták, és a Bayern területén belül használták őket. A mozdonyok az 1850-es évek technológiai előnyeit képviselték, ezért jelentős szerepet játszottak a régió vasúti közlekedésének fejlesztésében. Az A IV mozdonyokat a 19. század végére fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy újabb és hatékonyabb típusok vették át a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon a Bavarian A IV gőzmozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn az utókor számára, így sem kiállításon, sem működőképes formában nem találhatóak meg a világ egyetlen múzeumában sem.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bavarian A IV gőzmozdony, mint a korabeli német vasút egyik jellemző típusa, hozzájárult a 19. század második felének vasúti forgalmának növekedéséhez. Mivel a típus nem maradt fenn, különösebb kulturális hatást nem gyakorolt a modern kori vasúti rajongói közösségekben vagy a modellvasút iparban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Gyártási év 1852
Maximális sebesség 60 km/h
Tengelyelrendezés 2-2-0

Hivatkozások

Bavarian A IV – Wikipédia