Bavarian LE elektromos mozdony

A Bavarian LE elektromos mozdony, az 1930-as évek mérnöki csodája, a technológiai innováció példájává vált, Németország vasúthálózatának modernizálását segítve.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian LE elektromos mozdony az elektromos vontatás korai időszakának egyik jelentős példánya. A bajor államvasutak számára készült, és elsőként 1885-ben gyártották. A mozdony kifejlesztésének célja az volt, hogy megvizsgálják az elektromos vontatás lehetőségeit a vasúti közlekedésben. A Siemens & Halske vállalat tervezte és gyártotta, amely akkoriban az elektromos technológia élvonalában állt.

Technikai jellemzők

A Bavarian LE egy elektromos mozdony volt, amelyet áramvezetékekből származó villamos energia hajtott meg. A jármű három fázisú villamos motorral rendelkezett és a villamos energia termeléséhez szükséges áramforrást légvezetékek biztosították. A mozdony maximális sebessége és egyéb részletes műszaki jellemzői kevéssé dokumentáltak, de a korai elektromos mozdonyok jellemzően közepes sebességtartományban működtek.

Szolgálati történelem

A Bavarian LE-t elsősorban kísérleti célokra használták a bajor államvasutaknál, és a vasúti technológia fejlesztésében betöltött szerepe miatt vált emlékezetessé. Bár nem lett belőle széles körben használt közlekedési eszköz, fontos állomás volt az elektromos mozdonyok fejlődésében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a Bavarian LE elektromos mozdonyból fennmaradt volna valamilyen múzeumi példány. Valószínűleg a járművet a későbbiekben selejtezték, és nem maradt belőle megőrzött darab.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Bavarian LE nem vált a köznyelvben ismert vasúti járművé, történelmi jelentősége kétségtelen. Az elektromos mozdonyok korai kísérleteinek egyik képviselője volt, és hozzájárult a későbbi elektromos vasúti technológiák fejlődéséhez. Modellvasúti formában nem elterjedt, de a rajongók számára fontos emléke a vasúti technológiai újításoknak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

Bavarian LE az angol Wikipédián