Bavarian Pt 2/3 gőzmozdony

A Bavarian Pt 2/3 gőzmozdony, a 19. század ipari csodája, kiemelkedő teljesítményével és elegáns megjelenésével a német vasúti történelem ikonikus alakjává vált.

Történeti háttér és gyártás

A Bavarian Pt 2/3 gőzmozdony egy különleges tervezésű mozdony, amelyet a Bajor Államvasút számára terveztek. A mozdony gyártása 1909-ben kezdődött, célja az volt, hogy a korabeli közlekedési igényeket hatékonyan kielégítse. A mozdony fejlesztésének és gyártásának hátterében az állt, hogy a Bajorország vasúti közlekedése hatékonyabbá váljon.

A mozdonyokat a Krauss gyár készítette, amely abban az időben jelentős szerepet játszott a vasúti járművek gyártásában. A Pt 2/3 modellből összesen 29 darabot gyártottak, amelyek mind a Bajor Államvasút megrendelésére készültek.

Technikai jellemzők

A Bavarian Pt 2/3 egy gőzmozdony, amelyet kezdetben vegyes szerelvényekhez terveztek. A mozdony két elől elhelyezkedő hajtott tengellyel és egy szabadon futó tengellyel rendelkezik, amely a „2/3” jelölésben is megjelenik. A gőzmeghajtású rendszer megbízható és hatékony működést biztosított a mozdony számára.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Maximális sebesség: 65 km/h
  • Teljesítmény: Körülbelül 500 lóerő
  • Méretek: A mozdony hosszúsága körülbelül 10 méter volt

Szolgálati történelem

A Bavarian Pt 2/3 gőzmozdonyokat főként helyi és regionális közlekedésben használták Bajorország területén. A mozdonyok kiválóan teljesítettek kisebb távolságokon, ahol gyors indításra és megállásra volt szükség. A Pt 2/3 mozdonyok szolgálatban maradtak egészen a 20. század közepéig, amikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernizáció jegyében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Bavarian Pt 2/3 mozdonyok közül sajnos nagyon kevés példány maradt fenn. Jelenleg nincsenek információk arról, hogy bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. A fennmaradt példányok iránti érdeklődés azonban továbbra is élő, különösen a vasúttörténet iránt érdeklődők körében.

Érdekességek és kulturális hatás

A Bavarian Pt 2/3 mozdonyok a vasúttörténelem egy érdekes korszakát képviselik. Noha nem váltak ikonikus jelképpé, mégis a lokális vasúti közlekedés fejlődésének fontos részei voltak. Modellvasútként nem igazán elterjedtek, de a vasútrajongók körében mégis értékelik a mozdonyok sajátos dizájnját és technikai megoldásait.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Maximális sebesség 65 km/h
Gyártás éve 1909

Hivatkozások

Bővebb információ a Bavarian Pt 2/3 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google