Történeti háttér és gyártás
A Bavarian Pt 2/3 gőzmozdony egy különleges tervezésű mozdony, amelyet a Bajor Államvasút számára terveztek. A mozdony gyártása 1909-ben kezdődött, célja az volt, hogy a korabeli közlekedési igényeket hatékonyan kielégítse. A mozdony fejlesztésének és gyártásának hátterében az állt, hogy a Bajorország vasúti közlekedése hatékonyabbá váljon.
A mozdonyokat a Krauss gyár készítette, amely abban az időben jelentős szerepet játszott a vasúti járművek gyártásában. A Pt 2/3 modellből összesen 29 darabot gyártottak, amelyek mind a Bajor Államvasút megrendelésére készültek.
Technikai jellemzők
A Bavarian Pt 2/3 egy gőzmozdony, amelyet kezdetben vegyes szerelvényekhez terveztek. A mozdony két elől elhelyezkedő hajtott tengellyel és egy szabadon futó tengellyel rendelkezik, amely a „2/3” jelölésben is megjelenik. A gőzmeghajtású rendszer megbízható és hatékony működést biztosított a mozdony számára.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Maximális sebesség: 65 km/h
- Teljesítmény: Körülbelül 500 lóerő
- Méretek: A mozdony hosszúsága körülbelül 10 méter volt
Szolgálati történelem
A Bavarian Pt 2/3 gőzmozdonyokat főként helyi és regionális közlekedésben használták Bajorország területén. A mozdonyok kiválóan teljesítettek kisebb távolságokon, ahol gyors indításra és megállásra volt szükség. A Pt 2/3 mozdonyok szolgálatban maradtak egészen a 20. század közepéig, amikor is fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernizáció jegyében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Bavarian Pt 2/3 mozdonyok közül sajnos nagyon kevés példány maradt fenn. Jelenleg nincsenek információk arról, hogy bármelyik is múzeumban lenne kiállítva. A fennmaradt példányok iránti érdeklődés azonban továbbra is élő, különösen a vasúttörténet iránt érdeklődők körében.
Érdekességek és kulturális hatás
A Bavarian Pt 2/3 mozdonyok a vasúttörténelem egy érdekes korszakát képviselik. Noha nem váltak ikonikus jelképpé, mégis a lokális vasúti közlekedés fejlődésének fontos részei voltak. Modellvasútként nem igazán elterjedtek, de a vasútrajongók körében mégis értékelik a mozdonyok sajátos dizájnját és technikai megoldásait.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Maximális sebesség | 65 km/h |
Gyártás éve | 1909 |
Hivatkozások
Bővebb információ a Bavarian Pt 2/3 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google