Történeti háttér és gyártás
Az ÖBB Class 1014 elektromos mozdonyokat az osztrák államvasutak, az Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) számára fejlesztették ki. A mozdonyok gyártására a 1993-as évek elején került sor, mert szükségük volt egy olyan mozdonyra, amely képes volt mind a hazai, mind a szomszédos országok vasúti hálózatán működni.
A mozdonyokat az SGP Siemens Transportation Systems gyártotta Bécsben. Az ÖBB célja az volt, hogy a mozdonyokkal regionális vonatokat és közepes távolságú nemzetközi járatokat is szolgálhassanak. Összesen 18 darab készült belőle.
Technikai jellemzők
Az ÖBB Class 1014 elektromos mozdonyokat kifejezetten a korszerű igények kielégítésére fejlesztették ki. Ezek a mozdonyok képesek 160 km/h maximális sebesség elérésére, ami megfelelő volt a regionális és nemzetközi járatokhoz is.
- Hajtásrendszer: Villanymotor
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Teljesítmény: 2,300 kW
- Méretek: A pontos méretek nem érhetőek el.
Szolgálati történelem
Az ÖBB Class 1014 mozdonyokat főként Ausztriában használták. Azonban képesek voltak nemzetközi forgalomra is, így az osztrák-német határon is előfordultak. A mozdonyok szolgálati életük során megbízhatónak bizonyultak, és széles körben használták őket regionális és nemzetközi személyszállításra. A mozdonyokat 2009-ig fokozatosan kivonták a forgalomból, azonban néhány darab más vasúttársaságokhoz került.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Tudomásunk szerint nincs információ arról, hogy bármelyik ÖBB Class 1014 mozdony lenne múzeumban vagy kiállításon, vagy hogy nosztalgiajáraton szolgálna.
Érdekességek és kulturális hatás
Az ÖBB Class 1014 mozdonyok nem váltak különösebben híressé vagy ikonikussá, így kulturális hatásuk korlátozott. Modellvasúti készletekben nem kifejezetten elterjedtek, és nincs információ róluk filmekben vagy könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |