Történeti háttér és gyártás
A Belfast and County Down Railway (BCDR) 4-6-4T gőzmozdonyait 1920-ban gyártották az északír vasútvonalak igényeinek kielégítésére. Az északír vasúttársaságok elővárosi és regionális vonalain történő forgalom kiszolgálására tervezték. A típus különösen a nagyobb utasforgalmú szakaszok kiszolgálásakor bizonyult hasznosnak.
Technikai jellemzők
A BCDR 4-6-4T egy szén- és víztartállyal ellátott tartálymozdony volt. A gőzmozdonyok tengelyelrendezése 4-6-4, ami azt jelentette, hogy négy vezető, hat hajtó és négy utánfutó kerékkel rendelkezett. Ez az elrendezés biztosította a mozdony stabilitását és megfelelő vonóerejét, ami különösen fontos volt az írországi változatos terepviszonyok kezeléséhez.
Szolgálati történelem
A BCDR 4-6-4T mozdonyokat elsősorban az északír vasúttársaságok elővárosi szolgálataiban használták, ahol a gyors gyorsulás és stabil fékezés szükséges volt. Az 1920-as években és a következő évtizedekben is kiemelkedő szerepet játszottak az utasok hatékony szállításában. Az évek során a technológiai fejlődés és az újabb, modernebb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármely BCDR 4-6-4T mozdony megőrzésre került volna. Az ilyen típusú gőzmozdonyokból nem maradt fenn működőképes példány, és úgy tűnik, hogy múzeumban sem találhatók meg.
Érdekességek és kulturális hatás
A BCDR 4-6-4T gőzmozdonyok nem váltak ikonikus szereplőkké a kulturális termékekben, mint filmek vagy könyvek. Az ilyen típusú gőzmozdonyok modellvasúthoz való alkotása nem terjedt el széles körben, így nem váltak tipikusan kedvelt tárgyakká a vasútmodell-rajongók körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |