Történeti háttér és gyártás
A Belgian Railways Class 13 elektromos mozdonyt a belga államvasutak, a NMBS/SNCB számára fejlesztették ki. A mozdonyt az 1990-es években gyártották, hogy modernizálják az ország vasúti flottáját és javítsák a vasúti közlekedés hatékonyságát. A Class 13 mozdonyokat a francia Alstom vállalat gyártotta, a gyártás 1997-ben kezdődött meg. Összesen 60 darabot építettek ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Belgian Railways Class 13 egy elektromos meghajtású mozdony, amely a modern igényeknek megfelelően lett kialakítva. Az alábbiakban felsoroljuk néhány fontos technikai jellemzőjét:
- Teljesítmény: 5,000 kW
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: 200 km/h
- Hossz: 19.11 méter
- Magasság: 4.22 méter
- Fékrendszer: Elektropneumatikus fékek
- Vezérlés: Távolból vezérelhető technológia
Szolgálati történelem
A Class 13 mozdonyok főként személyszállító vonatok vontatására használták Belgiumban, de néha tehervonatoknál is bevetették őket. Gyorsaságuknak és nagy teljesítményüknek köszönhetően különösen alkalmasak voltak az ország gyorsvasúti vonalainak kiszolgálására. Még mindig szolgálatban vannak a belga vasúthálózaton.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Class 13 mozdonyok még aktívan használatban vannak, így nincsenek múzeumi példányok vagy megőrzött darabok. Amint a technológia elavul, várható, hogy néhányat múzeumi célokra is megőriznek majd.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 13 mozdonyok ismerték megjelenésükről és megbízhatóságukról. Modellvasúti verzióik is készültek, melyek népszerűek a vasúti modellezők körében. Bár nem váltak kulturális ikonokká, Belgiumban nagyra értékelik őket, mint a modern vasúttechnológia fontos képviselőit.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |