Történeti háttér és gyártás
A Belgian Railways Class 62 dízelmozdonyokat a belga vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki. Az 1961-es gyártási év kulcsfontosságú volt a belga vasúti közlekedés modernizációjában, amikor a gőzmozdonyok leváltására dízelmozdonyokat kezdtek alkalmazni. A gyártást a La Brugeoise et Nivelles nevű vállalat végezte, amely nagy szerepet játszott a belga vasúti járművek előállításában. A mozdonyokat az SNCB/NMBS, azaz a Belga Államvasutak rendszeréhez szánták.
A Class 62 mozdonyokból több mint 200 darab készült, hogy kielégítsék a belga vasúthálózat bővülő igényeit és hozzájáruljanak a gördülékenyebb és hatékonyabb vasúti közlekedéshez az országban.
Technikai jellemzők
A Class 62 mozdonyok dízel hajtásúak, ami lehetővé tette számukra, hogy hatékonyan működjenek mind személy-, mind teherszállítási feladatokban. A mozdonyok teljesítménye megfelelő volt, és képesek voltak akár óránként 120 km-es sebesség elérésére is, ami kiemelkedőnek számított a korabeli dízelmozdonyok között.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: 120 km/h
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
Méreteit tekintve a mozdonyok kompakt kialakítással rendelkeztek, ami megkönnyítette a belga vasúthálózaton való közlekedést. Ezek a mozdonyok nem kifejezetten utasszállításra lettek tervezve, így utasférőhelyet nem alakítottak ki bennük.
Szolgálati történelem
A Belgian Railways Class 62 mozdonyait széles körben használták Belgiumban, ahol különféle személy- és teherszállítási feladatokat láttak el. Az évtizedek során ezek a mozdonyok megbízhatóságukról és sokoldalúságukról ismertek lettek. A mozdonyok szolgálatban maradtak egészen a 21. század elejéig, amikor is a modernizáció keretében újabb, korszerűbb mozdonyokra cserélték őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Több Belgian Railways Class 62 mozdony fennmaradt, és ma múzeumokban vagy nosztalgia vonatok formájában láthatók. Ezek a példányok lehetővé teszik a vasút rajongói számára, hogy megismerjék és megtapasztalják a múlt vasúti technológiáit.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 62 mozdonyokat Belgiumban gyakran „Grosses Nez” (nagy orrok) néven emlegetik a jellegzetes orrkiképzésük miatt. Modellvasúti körökben is népszerűek, több gyártó készítette el a mozdonyok méretarányos változatait, amelyek kedvencei lettek a vasútmodellezők közösségének.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |