Történeti háttér és gyártás
A Belgian State Railways Type 25 gőzmozdonyokat a 19. század végén fejlesztették ki Belgiumban, hogy kielégítsék az egyre növekvő vasúti közlekedési igényeket. Ezeket a mozdonyokat 1884-ben gyártották, és a belga államvasutak megrendelésére készültek. A gyártás célja az volt, hogy megbízható és hatékony közlekedési eszközt biztosítsanak az ipari forradalom korszakában, amikor a vasúti közlekedés kulcsfontosságú szerepet játszott a gazdasági és társadalmi fejlődésben.
Technikai jellemzők
A Type 25 mozdony gőzhajtású, ami az 1800-as évek végén a legelterjedtebb technológia volt a vasúti közlekedésben. A mozdony tengelyelrendezése 2-4-0, ahol az első szám a futó tengelyeket, a második a hajtott tengelyeket, a harmadik pedig a póttengelyeket jelenti. A gőzmozdony fő alkotóeleme a kazán, amelyet szén tüzelésével fűtöttek, így állítva elő a szükséges gőzt a meghajtáshoz.
- Tengelyelrendezés: 2-4-0
- Meghajtás: Gőz
- Kazán: Széntüzelésű
Szolgálati történelem
A Belgian State Railways Type 25 mozdonyokat a belga államvasutak használták. Ezek a mozdonyok elsősorban személyszállító vonatok vontatására szolgáltak, és jelentős szerepet játszottak a belga vasúti közlekedési rendszer fejlesztésében az 1800-as évek végén és az 1900-as évek elején. Megbízhatóságuk és teljesítményük miatt közkedvelt volt a vasúti személyzet körében. A mozdonyokat a 20. század elején vonták ki a forgalomból, ahogy a technológiai fejlődés újabb és hatékonyabb mozdonytípusokat tett elérhetővé.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek információk arról, hogy a Belgian State Railways Type 25 mozdonyok közül bármelyik fennmaradt volna. Úgy tűnik, az összes példányt kivonták a forgalomból és leselejtezték, így ezek a mozdonyok már csak a vasúttörténeti dokumentumokban találhatók meg.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Belgian State Railways Type 25 mozdonyok nem maradtak fenn, hatásuk érezhető volt a belga vasúti közlekedés történetében. A gőzmozdonyok ikonikus szereplői voltak a 19. század végi és a 20. század eleji vasúti iparnak, és hozzájárultak Belgium gazdasági növekedéséhez. Emellett a gőzmozdonyok romantikus hangulata továbbra is népszerű a vasúti modellezők és a vasútbarátok körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-4-0 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_State_Railways_Type_25
Képek
Források: Wikipédia, Google