Belgian State Railways Type 29 gőzmozdony

A Belgian State Railways Type 29 gőzmozdony a második világháború után vált a belga vasút egyik meghatározó járművévé, híressé téve hatékonyságát és megbízhatóságát az utas- és teherszállításban.

Történeti háttér és gyártás

A Belgian State Railways Type 29 gőzmozdonyokat a Belgiumi Államvasutak számára fejlesztették ki az 1870-es évek közepén. Az 1875-ben gyártott típus a korabeli vasúti igényeket igyekezett kielégíteni, különös tekintettel a személyszállítás hatékonyságának növelésére. A mozdonyok gyártásának célja a vasúti közlekedés fejlődésének elősegítése volt Belgiumban, annak érdekében, hogy a növekvő ipari és kereskedelmi igényeknek megfeleljenek.

A mozdonyok fejlesztése és gyártása az országban már meglévő ipari bázisra támaszkodott, ami lehetővé tette a helyi szakértelem és technológia maximális kihasználását. A Belgiumi Államvasutak rendelték meg a járműveket, hogy javítsák az ország vasúthálózatának teljesítményét és megbízhatóságát.

Technikai jellemzők

A Belgian State Railways Type 29 gőzmozdonya egy tipikus példája a 19. századi vasúti technikának. A mozdony hajtásrendszere gőzhajtású volt, ami a korban bevett technológiának számított. A gőzmozdonyok erejét a kazánban keletkező gőz adta, amely dugattyúkat mozgatva hajtotta a kerekeket.

  • Tengelyelrendezés: Az adott típus tengelyelrendezése is a kor szokványos megoldásait követte, és a tervezők nagy figyelmet fordítottak a stabilitás és a húzóerő optimalizálására.
  • Maximális sebesség: Bár pontos sebességi adatok nem elérhetőek, a korszak gőzmozdonyaiban megszokott, körülbelül 60-80 km/h csúcssebességgel közlekedhettek.
  • További felszereltség: A mozdonyok komfortszintje alapvető volt, a hangsúly a mozdonyok megbízhatóságára és teljesítményére helyeződött.

Szolgálati történelem

A Belgiumi Államvasutak használta a Type 29 gőzmozdonyokat, főként személyszállítási vonalakon. A mozdonyok szerepe a belga vasúthálózat fejlesztésében és az ország ipari forradalmának elősegítésében volt jelentős. A mozdonyok hosszú évtizedekig szolgálatban álltak, bár pontos kivonási időpontjuk nem dokumentált.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy a Belgian State Railways Type 29 gőzmozdonyokból megőriztek volna bármilyen példányt múzeumokban vagy nosztalgiavasútként.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár konkrét kulturális hatásról vagy érdekességről a Belgian State Railways Type 29 mozdonyokkal kapcsolatban nem található információ, ezek a mozdonyok fontos részét képezték Belgium vasúti örökségének, és hűen tükrözték a 19. század végi ipari innovációkat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_State_Railways_Type_29

Képek

Források: Wikipédia, Google