Történeti háttér és gyártás
A Belgian State Railways Type 32 gőzmozdonyokat a belga államvasutak számára fejlesztették ki a 20. század elején. Az 1902-es évben kezdték meg a gyártását, hogy kielégítsék az akkori megnövekedett vasúti közlekedési igényeket. A mozdonyokat kifejezetten teher- és személyszállítási célokra tervezték, hogy rugalmas megoldást nyújtsanak a vasúti infrastruktúra számára.
A mozdonyokat a belgiumi gyártóhelyeken készítették, és jelentős szerepet játszottak a helyi vasúti közlekedés fejlődésében. A pontos példányszámokat és a gyártási helyszíneket nem mindig dokumentálták részletesen, de az ilyen típusú mozdonyok általában nagy volumenben készültek, hogy kielégítsék a növekvő közlekedési igényeket.
Technikai jellemzők
A Type 32 egy gőzüzemű mozdonyként üzemelt, mely a gőz erejét használta fel a vonatok mozgatására. A hajtásrendszer a korszak hagyományos gőzgépes technológiáját alkalmazta, amely nagy nyomású gőz segítségével működtette a dugattyúkat, ezzel hajtva a kerekeket.
Méreteiben és teljesítményében a Type 32 a kor szokásos szabványait követte. A maximális sebesség és a hatótávolság pontos adatai nem érhetők el, azonban a korszak gőzmozdonyaik általában 50-70 km/h sebességre voltak képesek. A tengelyelrendezés, a futómű és a fékrendszer szintén megfelelt a korabeli technológiai színvonalnak.
Szolgálati történelem
A Belgian State Railways Type 32 mozdonyokat elsősorban Belgiumban alkalmazták, ahol a helyi államvasutak szolgálatában álltak. A mozdonyok a személy- és teherszállítási feladatokban is helytálltak, és jelentős részt vállaltak a belga ipar és közlekedés fejlődésében.
A tiepek nagy része a 20. század közepére kiöregedett, és a dízel- illetve elektromos meghajtású járművek fokozatos térnyerésének következtében a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. A pontos selejtezési dátumok nem mindig dokumentáltak, de általában az 1950-es és 1960-as években került sor a kivonásukra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem állnak rendelkezésre információk arra vonatkozóan, hogy a Belgian State Railways Type 32 mozdonyokból maradt volna meg akár egyetlen példány is múzeumi környezetben. Az ilyen típusú mozdonyokat általában az élettartamuk végén selejtezték, és nem feltétlen tartották fontosnak a további megőrzésüket.
Érdekességek és kulturális hatás
Kifejezetten a Belgian State Railways Type 32 mozdonyra vonatkozó érdekességek vagy kulturális hatások nem dokumentáltak széles körben. A gőzmozdonyok általánosságban azonban jelentős hatást gyakoroltak a vasúti kultúrára, modellezőkre és történészekre szerte a világon, így valószínű, hogy a belga gőzmozdonyok is hozzájárultak a vasúttörténet gazdagságához.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_State_Railways_Type_32
Képek
Források: Wikipédia, Google