Történeti háttér és gyártás
A Belgian State Railways Type 5 gőzmozdonyt 1880-ban gyártották. Ezt a típust a Belgiumi Államvasutak számára tervezték a növekvő közlekedési igények kielégítésére. A mozdonyt a Cockerill gyár készítette Seraing-ban, Belgiumban. A Type 5 mozdonyok célja az volt, hogy hatékonyabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtsanak a vasúti közlekedésben, különös tekintettel az utasszállító vonalakra.
Technikai jellemzők
A mozdonyok gőzhajtással működtek, ami a kor technikai standardjainak megfelelően nagy teljesítményt biztosított. A tengelyelrendezésük 2-4-2 volt, ami stabilitást és jó futástulajdonságokat eredményezett. A maximális sebesség és más részletes műszaki paraméterek a forrásokból nem állapíthatók meg.
Szolgálati történelem
A Type 5 mozdonyokat Belgiumban használták elsősorban, különféle személyszállítási feladatokra. Az évek során ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak a belga vasúti közlekedés fejlődésében, hozzájárulva az ország infrastruktúrájának bővítéséhez. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból a modernebb technológiák megjelenésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy a Belgian State Railways Type 5 gőzmozdonyból megőriztek volna példányokat múzeumi vagy nosztalgiacélokra.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Belgian State Railways Type 5 mozdonynak nincsenek széles körben ismert becenevei vagy kulturális hivatkozásai, az ilyen típusú gőzmozdonyok általában népszerűek a vasútmodellezők között. Sok esetben ezek a mozdonyok ihletet nyújtanak modellvasúti készletek és diorámák létrehozásához.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_State_Railways_Type_5
Képek
Források: Wikipédia, Google