BNR class NM dízelmozdony

A BNR class NM dízelmozdony a 20. század közepén jelentős szerepet játszott az indiai vasúti hálózat fejlesztésében, kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával hozzájárulva a modern irányú mozdonyflotta fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A BNR Class NM dízelmozdonyt India vasútfejlesztési stratégiájának részeként fejlesztették ki, hogy hatékonyabb és korszerűbb alternatívát nyújtson a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. Az 1931-ben gyártott mozdonyokat a brit John Comyn & Co. gyártotta. Az indiai Bengal Nagpur Railway (BNR) rendelte meg őket, hogy elősegítsék a vasúthálózat modernizálását és a szállítási kapacitás növelését.

Technikai jellemzők

A BNR Class NM dízelmozdony egy dízel-elektromos mozdonyrendszerrel rendelkezett, amely a kor technológiai újításait ötvözte. A mozdony teljesítménye a kor követelményeinek megfelelően jelentős előrelépést jelentett.

Hajtásrendszer: dízel-elektromos
Tengelyelrendezés: A1A-A1A
Teljesítmény: megközelítőleg 600 lóerő
Maximális sebesség: 97 km/h
Hossz és méretek: specifikus adatok nem állnak rendelkezésre
Férőhely: nem alkalmazható személyszállításra
Futómű és fékrendszer: korszerű, de konkrét részletek nem állnak rendelkezésre
Vezérlés: manuális

Szolgálati történelem

A BNR Class NM dízelmozdonyokat elsősorban India vasúthálózatán alkalmazták, ahol vonatok széles skáláját, beleértve a tehervonatokat, szolgálták. Az 1930-as években a kor egyik csúcstechnológiájának számítottak, és jelentős mértékben hozzájárultak a szállítási kapacitás növeléséhez. A technológiai fejlődés következtében azonban a későbbi évtizedekben fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a BNR Class NM dízelmozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumi célokra vagy nosztalgiavonatos eseményekre.

Érdekességek és kulturális hatás

A BNR Class NM mozdonyokat gyakran emlegették a korszak egyik mérnöki csodájaként, ahogy India a modernizáció útjára lépett. Modellvasúti változataik nem váltak széles körben elérhetővé, viszont a vasúti rajongói körökben ma is emlékezetes járműnek számítanak.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás

Hivatkozások

Bővebb információ

Képek

Források: Wikipédia, Google