Történeti háttér és gyártás
A Bristol and Exeter Railway 4-2-4T gőzmozdonyokat 1853-ban gyártotta a brit Bristol and Exeter Railway (B&ER). Ezeket a mozdonyokat a gőzmozdonyok fejlődésének korai szakaszában fejlesztették ki, hogy kielégítsék az emelkedő személyszállítási igényeket. Az 1850-es években a vasúti közlekedés robbanásszerű növekedést mutatott, és a Bristol and Exeter Railway is szükségesnek látta a hatékonyabb és gyorsabb mozdonyok beszerzését.
A mozdonyokat a Stothert & Slaughter nevű helyi gyártó készítette. A Bristol and Exeter Railway különféle fejlesztési igények kielégítésére rendelte meg ezeket a mozdonyokat, beleértve a vasúti hálózat bővítését és a megnövekedett utasszám hatékony kezelését.
Technikai jellemzők
A 4-2-4T mozdonyok technikai szempontból érdekes kialakítással rendelkeztek. Eredetileg gőzmeghajtásúak voltak, ami abban az időben jelentős innovációnak számított. A „4-2-4” jelölés a mozdony tengelyelrendezésére utal: négy vezetőtengely, két hajtott főtengely és további négy szabadonfutó forgóváz található alatta.
- Hajtásrendszer: Gőzmeghajtású
- Tengelyelrendezés: 4-2-4
- Vezérlés: Kézi vezérlés
Szolgálati történelem
A mozdonyokat főként a Bristol és Exeter közötti vonalon használták, ahol az utasszállítási igények növekedése megkövetelte a hatékonyabb mozdonyokat. A Bristol and Exeter Railway 4-2-4T mozdonyok jól szolgáltak, ám idővel a technológiai fejlődés és az újabb mozdonyok megjelenése szükségessé tette a korszerűsítést.
A mozdonyokat a 19. század végére fokozatosan kivonták a forgalomból, és modern, hatékonyabb mozdonyokkal helyettesítették őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek megőrzött példányok a Bristol and Exeter Railway 4-2-4T mozdonyokból. Az ilyen korai gőzmozdonyokból kevés maradt fenn, mivel gyakran selejtezték őket a technológiai fejlődés során.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Bristol and Exeter Railway 4-2-4T mozdonyok nem hagytak mély nyomot a köznyelvben vagy a kultúrában, mégis érdekes példái a gőzmozdonyok fejlődésének. Az ilyen típusú mozdonyok tapasztalatai hozzájárultak a későbbi, modernebb vasúti járművek tervezéséhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
További információ a Bristol and Exeter Railway 4-2-4T locomotives gőzmozdonyról (angol nyelven)
Képek
Források: Wikipédia, Google