Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 21 (MaK) dízelmozdonyok története a 2000-es évek közepére nyúlik vissza. Ezeket a mozdonyokat a Maschinenbau Kiel (MaK) gyártotta, amely Németországban található. Az első példányok 2005-ben készültek el, és a mozdonyokat a EWS (English Welsh & Scottish Railway) rendelte meg. A fejlesztés célja az volt, hogy hatékonyabb és modern mozdonyokat biztosítsanak a brit vasúti hálózat számára, amelyek képesek megbirkózni a növekvő teherforgalommal.
Technikai jellemzők
A Class 21 mozdonyok dízel hajtásúak, és modern technológiát alkalmaznak a hatékony működés érdekében. Bár specifikus technikai adatok, mint például a maximális sebesség és teljesítmény nem állnak rendelkezésre, a mozdonyok tervezése során a tartósság és a gazdaságosság elsődleges szempont volt.
- Tengelyelrendezés: Co-Co
- Hajtásrendszer: Dízel
Szolgálati történelem
A British Rail Class 21 (MaK) mozdonyok főként Angliában kerültek üzembe, ahol teherforgalmi feladatokat láttak el. Az EWS vasúttársaság flottájának részét képezték, és jelentős szerepet játszottak a teherfuvarozásban. Üzemeltetésük során bebizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat, amely miatt kedvelt választássá váltak a vasúti társaságok körében.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Class 21 (MaK) mozdony megőrzésre került volna múzeumokban vagy nosztalgiavonatként üzemelne.
Érdekességek és kulturális hatás
A Class 21 (MaK) mozdonyok nem rendelkeznek jelentős kulturális megjelenéssel vagy becenevekkel, és modellvasúti változataikról sincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |