British Rail Class 21 (MaK) dízelmozdony

A British Rail Class 21 (MaK) dízelmozdonyok a német MaK által épített robusztus és megbízható gépek voltak, melyek a brit vasutak történetében fontos szerepet töltöttek be.

Történeti háttér és gyártás

A British Rail Class 21 (MaK) dízelmozdonyok története a 2000-es évek közepére nyúlik vissza. Ezeket a mozdonyokat a Maschinenbau Kiel (MaK) gyártotta, amely Németországban található. Az első példányok 2005-ben készültek el, és a mozdonyokat a EWS (English Welsh & Scottish Railway) rendelte meg. A fejlesztés célja az volt, hogy hatékonyabb és modern mozdonyokat biztosítsanak a brit vasúti hálózat számára, amelyek képesek megbirkózni a növekvő teherforgalommal.

Technikai jellemzők

A Class 21 mozdonyok dízel hajtásúak, és modern technológiát alkalmaznak a hatékony működés érdekében. Bár specifikus technikai adatok, mint például a maximális sebesség és teljesítmény nem állnak rendelkezésre, a mozdonyok tervezése során a tartósság és a gazdaságosság elsődleges szempont volt.

  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Hajtásrendszer: Dízel

Szolgálati történelem

A British Rail Class 21 (MaK) mozdonyok főként Angliában kerültek üzembe, ahol teherforgalmi feladatokat láttak el. Az EWS vasúttársaság flottájának részét képezték, és jelentős szerepet játszottak a teherfuvarozásban. Üzemeltetésük során bebizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat, amely miatt kedvelt választássá váltak a vasúti társaságok körében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy bármelyik Class 21 (MaK) mozdony megőrzésre került volna múzeumokban vagy nosztalgiavonatként üzemelne.

Érdekességek és kulturális hatás

A Class 21 (MaK) mozdonyok nem rendelkeznek jelentős kulturális megjelenéssel vagy becenevekkel, és modellvasúti változataikról sincs információ.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_21_(MaK)