Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 22, más néven North British Type 2, a brit vasúti történelem egy fontos szereplője volt. A mozdonyokat a North British Locomotive Company gyártotta annak érdekében, hogy a brit vasúti rendszer igényeit kielégítsék. A gyártás 1959-ben kezdődött és 1962-ig tartott.
Ezeket a dízel-meghajtású mozdonyokat a British Railways rendelte meg, hogy leváltsák a gőzmozdonyokat és javítsák a regionális vonalak hatékonyságát. Összesen 58 példány készült ebből a típusból.
Technikai jellemzők
A Class 22 mozdonyokat a hidraulikus hajtásrendszer jellemezte, amiket egyetlen dízelmotorral láttak el. A mozdony maximális teljesítménye 1,100 lóerő volt, és körülbelül 140 km/h maximális sebességet értek el.
A tengelyelrendezés a B-B típusba tartozott, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz két-két hajtott tengellyel rendelkezett. A mozdony hossza kb. 14 méter volt. A fékrendszer hidraulikus-mechanikus működésű volt, amely megfelelt a korszak követelményeinek.
- Hossz: kb. 14 méter
- Teljesítmény: 1,100 lóerő
- Maximális sebesség: 140 km/h
Szolgálati történelem
A Class 22 mozdonyok főként a brit regionális vonalakon teljesítettek szolgálatot. A mozdonyok különösen a nyugati részén fekvő vonalakon, például Devon és Cornwall területén voltak aktívak. Szolgálatuk során elsősorban személyszállításra használták őket, de kisebb teherfuvarozási feladatokat is elvégeztek.
A 1970-es évek elején kezdődött meg a Class 22 mozdonyok kivonása a forgalomból, mivel az újabb, modernebb dízelmozdonyok kezdték átvenni a helyüket. Az utolsó darabokat 1972-ben vonták ki véglegesen a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a British Rail Class 22 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn megőrzésre vagy múzeumi kiállításra. Az összeset selejtezték vagy más célokra használták fel.
Érdekességek és kulturális hatás
Noha a Class 22 mozdonyok nem maradtak fenn fizikai formájukban, a brit vasúttörténet rajongói körében mégis nosztalgikus érzéseket ébresztenek. A modellvasúti gyártók, mint például a Hornby, méretarányos modelljeiket készítették el, amelyek segítségével a hobbisták újraélhetik a régi idők hangulatát.
A mozdonyok iránti nosztalgia ihlette meg a vasúti rajongók közösségét, és számos weboldal foglalkozik a típus történetével és részleteivel.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Teljesítmény | 1,100 lóerő |
Maximális sebesség | 140 km/h |
Tengelyelrendezés | B-B |
Gyártási időszak | 1959-1962 |
Példányszám | 58 |