Történeti háttér és gyártás
A British Rail Class 57 dízelmozdonyokat a Brush Traction készítette az 1998 és 2004 közötti időszakban. A mozdonyok gyártásának fő indoka az volt, hogy modernizálják a korábbi Class 47 mozdonyokat. A Class 57 újraépítéseket a főként teherszállítás és személyszállítás hatékonyságának növelésére tervezték. Az újraépítés folyamán a régi mozdonyok új dízelmotorokat és korszerűsített vezérlőrendszereket kaptak. A mozdonyokat az Egyesült Királyságban helyezték üzembe, különböző vasúttársaságok számára, mint például a Freightliner és a Virgin Trains, és összesen 33 darab készült belőlük.
Technikai jellemzők
A Class 57 mozdonyok dízel-elektromos hajtásúak. A korszerűsítés során a mozdonyokat az EMD (Electro-Motive Diesel) motorokkal szerelték fel, melyek 2500 lóerős teljesítményre képesek. A mozdony maximális sebessége 145 km/h. A tengelyelrendezése Co-Co, ami azt jelenti, hogy mindkét forgóváz három hajtott tengellyel rendelkezik. A mozdonyok hossza 19,38 méter, a magassága pedig 3,91 méter. Ezek a mozdonyok nem utasok számára készültek, így férőhely kérdés nem releváns, inkább teher- és személyszállító vonatok vontatására alkalmazzák őket.
Szolgálati történelem
A British Rail Class 57 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Királyságban használták különböző vasúttársaságok. A Freightliner tehervonatok vontatására alkalmazta, míg a Virgin Trains személyszállító vonatok esetében használta őket, különösen hálókocsi vonatoknál. A mozdonyok megbízhatóságuk miatt kedveltek voltak, és bizonyos esetekben speciális eseményekhez is használták őket. Az 1998-as gyártás teljesítette az elvárásokat, a mozdonyok közül sok még ma is üzemel.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a British Rail Class 57 mozdonyok közül bármelyik is múzeumi példányként lenne megőrizve vagy nosztalgia vonatokban részt venne. Ezek a mozdonyok továbbra is aktív szolgálatot teljesítenek az Egyesült Királyság vasútvonalain.
Érdekességek és kulturális hatás
Becenevük „Bodysnatchers”, mivel a régi Class 47 mozdonyok alvázát és karosszériáját használták fel, de modernizált motorral és rendszerekkel szerelték fel őket. A Class 57 a modellvasúti kultúrában is jelen van, különböző gyártók kínálatában szerepelnek ezek a mozdonyok, széles méretarányos és részletes kivitelben.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
| Teljesítmény: | 2500 lóerő |
| Maximális sebesség: | 145 km/h |
| Tengelyelrendezés: | Co-Co |
| Hossz: | 19,38 m |
| Magasság: | 3,91 m |








