Történeti háttér és gyártás
A Caledonian Railway 179 Class gőzmozdonyokat 1882-ben gyártotta a Dübs and Company, egy neves skót vasúti járműgyártó. Ezt a típust a Caledonian Railway megrendelésére fejlesztették ki, hogy az utasszállítást hatékonyabbá tegyék az Egyesült Királyságban. Összesen 20 mozdony került legyártásra ebben a sorozatban.
Technikai jellemzők
A 179 Class egy 4-6-0 tengelyelrendezésű gőzmozdony volt. A gőzmozdony hajtásrendszert alkalmazta, amely a korszakra jellemző volt, lehetővé téve a nagy teljesítményű vonóerőt. Ezek a mozdonyok lenyűgöző teljesítményt nyújtottak, amit a viszonylag bonyolult, de hatékony gőzfejlesztési rendszerüknek köszönhettek. A maximális sebességükről és más specifikus technikai adatokról kevés dokumentált információ maradt fenn.
Szolgálati történelem
A Caledonian Railway hálózatán belül ezek a gőzmozdonyok személy- és teherszállítási feladatokat is elláttak. Egységes megjelenésük és megbízhatóságuk miatt kedvelték őket a brit vasúti hálózaton. A szolgálatból való kivonásuk pontos ideje nincs pontosan dokumentálva, de a gőz korszak végével ezek a mozdonyok is lassan eltűntek a vasúti közlekedésből.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos napjainkra nem maradt fenn egyetlen példány sem a Caledonian Railway 179 Class mozdonyokból. Nincs ismert múzeumi szereplésük vagy működőképes fennmaradt darabjuk a mai vasúttörténeti múzeumok gyűjteményében.
Érdekességek és kulturális hatás
A Caledonian Railway 179 Class mozdonyok a gőzmozdonyok aranykorának egyik jellegzetes képviselői voltak. Nem kerültek be a köztudatba olyan széles körben, mint más híresebb társaik, és kevésbé voltak népszerűek modellvasúti körökben is. Azonban az 1800-as évek végének viktoriánus vasúti romantikáját jól megtestesítették.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
További információ a Wikipédián
Képek
Források: Wikipédia, Google