Caledonian Railway 191 Class gőzmozdony

A Caledonian Railway 191 Class gőzmozdony a 20. század elején tündökölt, kiemelkedve elegáns kialakításával és megbízható teljesítményével a skót vasutaknál.

Caledonian Railway 191 Class gőzmozdony

Történeti háttér és gyártás

A Caledonian Railway 191 Class gőzmozdonyai a 20. század elején készültek, hogy kielégítsék az egyre növekvő személyszállítási igényeket a brit vasúthálózaton belül. A mozdonyokat William Pickersgill tervezte, és 1922-ben gyártották őket. A gyártás a St. Rollox műhelyben történt. Eredetileg a Caledonian Railway rendelte meg ezeket a mozdonyokat, hogy javítsa a közlekedési hatékonyságot és növelje a szállítási kapacitást.

Műszaki leírás

A Caledonian Railway 191 Class gőzmozdonyok technikai szempontból számos érdekes jellemzővel rendelkeztek:
Hajtásrendszer: Gőzüzemű mozdony
Tengelyelrendezés: 4-6-0, azaz négy vezető, hat hajtott tengely
Maximális sebesség: Kb. 85 km/h
Teljesítmény: Nem ismert pontosan
Fékrendszer: Pneumatikus fékrendszerrel volt felszerelve
Méretek: Hossz és magasság adatok nem állnak rendelkezésre

Szolgálati történelem

A Caledonian Railway 191 Class mozdonyai elsősorban Skóciában működtek, és különösen a személyszállító vonatokhoz használták őket. Megbízhatóságuk és hatékonyságuk révén a mozdonyok jelentős szerepet játszottak a közlekedés fejlődésében az adott régióban. A mozdonyokat az 1940-es évek végén, a dízelmozdonyok elterjedésével kezdték kivonni a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos, a Caledonian Railway 191 Class mozdonyokból egyetlen példány sem maradt meg az utókor számára. Sem múzeumokban, sem nosztalgiavonatokban nem találhatók meg.

Érdekességek és kulturális hatás

A Caledonian Railway 191 Class mozdonyok nemcsak a vasúttörténelem részévé váltak, hanem inspirációt is jelentettek a modellvasút gyártók számára. Számos gyártó készített már a 191 Class mozdonyok méretarányos modelljeit, amelyek népszerűek voltak a hobbi vasútrajongók körében. Bár nem híresültek el filmekben vagy könyvekben, a mozdonyok a vasúti technológia fejlődésének fontos szakaszát jelképezik.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-6-0
Maximális sebesség 85 km/h
Gyártás éve 1922
Fékrendszer Pneumatikus

Hivatkozások

Caledonian Railway 191 Class – Wikipédia

Képek

Források: Wikipédia, Google