Történeti háttér és gyártás
A Caledonian Railway 492 Class gőzmozdonyokat a Caledonian Railway számára tervezték és 1903-ban gyártották, a skót vonatok igényeinek kielégítésére. A mozdonyokat John F. McIntosh tervezte, és a St. Rollox műhelyben gyártották. Ezek a gőzmozdonyok akkoriban a személyszállító vonatok sebességének és teljesítményének növelésére szolgáltak.
Technikai jellemzők
A Caledonian Railway 492 Class gőzmozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezésűek voltak, ami azt jelentette, hogy négy vezető- és hat hajtott kerékpárral rendelkeztek. Ezek a mozdonyok gőzmeghajtással működtek, és jelentős teljesítményre voltak képesek. A maximális sebességük elérheti a vasúti szabványoknak megfelelően az akkori korszakban megszokott sebességet.
Szolgálati történelem
Ezeket a mozdonyokat a Caledonian Railway vonalain használták Skóciában, főként személyszállító szolgálatban. A 492 Class megbízható teljesítményéről volt ismert, és a forgalomban maradt a vasúttársaság 1923-as nagy brit vasútvonalak egyesítése után is. Végül azonban az 1920-as évek végére és az 1930-as évek elejére fokozatosan kivonták a forgalomból a technológiai fejlődés miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a Caledonian Railway 492 Class mozdonyok közül egy sem maradt fenn működőképes vagy múzeumi állapotban. Mint sok más gőzmozdony, a többségük selejtezésre került a modernizáció során.
Érdekességek és kulturális hatás
A Caledonian Railway 492 Class mozdonyok különlegessége abban rejlett, hogy a skót vasúthálózat egyik ikonikus képviselői voltak. Modellvasúti körökben kevésbé elterjedtek, de a vasúttörténeti rajongók körében mégis népszerűek lehetnek a skót vasúti hagyományok iránti érdeklődésük miatt.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Tervező | John F. McIntosh |
Gyártás éve | 1903 |
Gyártó helyszín | St. Rollox műhely |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Caledonian_Railway_492_Class
Képek
Források: Wikipédia, Google