Történeti háttér és gyártás
A Caledonian Railway 944 Class gőzmozdonyt 1917-ben fejlesztették ki, a brit vasúti közlekedés igényeinek megfelelően. Ezt a típust a Caledonian Railway rendelte meg, hogy hatékonyabbá tegye a vonatközlekedést a skót régiókban. A mozdonyokat a Glasgowban található St. Rollox műhelyekben gyártották. Az eredeti rendelés összesen 12 mozdonyról szólt, amelyeket a Caledonian Railway szolgálatába állítottak.
Technikai jellemzők
A Caledonian Railway 944 Class gőzmozdony gőzelven működött. A hajtásrendszer kifejezetten a nagy terhelésű vonatjegyekhez lett kifejlesztve. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-0 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető, hat hajtott és nulla futótengelye volt. Ennek a kialakításnak a segítségével hatékonyan tudott nagy sebességgel közlekedni hosszú utak során. Az elérhető maximális sebesség körülbelül 60 mérföld/óra (96 km/h) volt.
Szolgálati történelem
A Caledonian Railway 944 Class mozdonyai főként Skóciában teljesítettek szolgálatot, ahol a személy- és tehervonatokat egyaránt kiszolgálták. A mozdonyok a Caledonian Railway égisze alatt működtek, majd az 1923-as vasúti összeolvadások során a London, Midland and Scottish Railway (LMS) kezelésébe kerültek. Az 1930-as évek végén kezdték el kivonni őket a forgalomból, mivel a modernizáció és az újabb mozdonyelemek feltűnése háttérbe szorította őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Caledonian Railway 944 Class mozdonyból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn az utókor számára. A 20. század közepére mindet selejtezték, így nem találhatóak meg múzeumokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A Caledonian Railway 944 Class mozdony jelentős szerepet játszott Skócia vasúti történelmében, azonban nincsenek különösebb kulturális emlékek vagy hatások kapcsolatban ezzel a típussal. Modellvasúti gyártók sem készítettek méretarányos replikákat ebből a típusból, így a rajongói kultúrában sem kapott kiemelt szerepet.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-6-0 |
Maximális sebesség | 96 km/h |
Gyártási év | 1917 |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google