Cambrian Railways 4-4-0 locomotives gőzmozdony

A **Cambrian Railways 4-4-0 locomotives gőzmozdony** jellegzetes kialakítása és megbízhatósága révén kulcsszerepet játszott a 19. század végén az angol vasúti közlekedés fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

A Cambrian Railways 4-4-0 gőzmozdonyok a 20. század elején jelentek meg, amikor a vasúti közlekedés fontos szerepet játszott az ipari forradalom és a gazdasági fejlődés során. Az 1904-es gyártási év kiemelkedő jelentőségű, hiszen ebben az időszakban a vasúttársaságok nagy hangsúlyt fektettek a teljesítmény és hatékonyság növelésére.

A Cambrian Railways Társaság volt a megrendelő, amely a régió vasúti hálózatának fejlesztéséért felelt. A mozdonyokat a Great Western Railway Swindon műhelyeiben gyártották, ahol a korszak legmagasabb színvonalú gyártási technológiái álltak rendelkezésre. A 4-4-0 típusú gőzmozdonyok a személyszállítási igények kielégítésére készültek, amelyet a Cambrian Railways különösen fontosnak tartott a walesi régióban.

Technikai jellemzők

A Cambrian Railways 4-4-0 egy gőzmozdony, amely kiemelkedett az akkori technológiai újítások sorából. A 4-4-0 jelölés a tengelyelrendezést jelöli: négy vezető, négy hajtott kerék és nincs pótkerék. Ez a kialakítás különösen alkalmassá tette a mozdonyt a személyszállítási feladatokra, mivel jó stabilitást és sebességet biztosított.

A mozdony hajtásrendszere gőz alapú volt, amelyet szén tüzelésével üzemeltek. Ez a technológia a korban elterjedt és megbízható megoldásnak számított. Az elkészült modellek különböző teljesítményparaméterekkel rendelkeztek, de általában kiváló vontatási képességekkel bírtak, ami a vasúti társaságok számára fontos szempont volt.

Szolgálati történelem

A Cambrian Railways 4-4-0 mozdonyok aktív szolgálata során jelentős szerepet játszottak a walesi vasúti közlekedésben. A személyszállítási feladatok mellett gyakran használták őket gyorsvonatok vontatására is, aminek köszönhetően hozzájárultak a régió gazdasági és társadalmi fejlődéséhez.

Bár a pontos kivonási dátumok nem ismertek, a 20. század közepére a többségüket fokozatosan lecserélték modernebb dízel- és elektromos mozdonyokra. Ez a természetes technológiai fejlődés része volt, amely során a régi gőzmozdonyokat újabb és hatékonyabb megoldások váltották fel.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Cambrian Railways 4-4-0 mozdonyok közül nem ismert megbízható információ arról, hogy létezne megőrzött példány. Ez gyakori sorsa a korai 20. századi vasúti járműveknek, hiszen a vasúttársaságok gyakran selejtezték ezeket az elavuló technológiák miatt.

Érdekességek és kulturális hatás

A Cambrian Railways 4-4-0 mozdonyok jelentősége nemcsak technológiai, hanem kulturális szempontból is említésre méltó. A vasúti modellezés területén is fellelhetők ezek a modellek, ami kiemeli a vasúti rajongók körében élvezett népszerűségüket.

A 4-4-0 típusú mozdonyok a vasúttörténeti irodalomban is gyakori szereplők, és számos történet, visszaemlékezés örökítette meg az általuk véghez vitt útvonalakat és kalandokat.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Gyártási év 1904
Gyártó Great Western Railway Swindon
Tengelyelrendezés 4-4-0

Hivatkozások

Cambrian Railways 4-4-0 locomotives – Wikipedia

Képek

Források: Wikipédia, Google