Cambrian Railways Jones Class 89 0-6-0 gőzmozdony

A Cambrian Railways Jones Class 89 0-6-0 gőzmozdony a viktoriánus gőzvontatás egyik ikonikus példája, amely hozzájárult a 19. századi brit ipar és közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Cambrian Railways Jones Class 89 0-6-0 gőzmozdonyt 1903-ban tervezték és gyártották, hogy kielégítsék a Cambrian Railways teherforgalmi igényeit. Az Oswestry melletti műhelyekben készült, ahol a Cambrian Railways központja is volt. A mozdonyt Samuel Waite Johnson tervezte, és Thomas Jones felügyelete alatt készült, aki a vasúttársaság vezető mérnöke volt.

A Cambrian Railways célja az volt, hogy megbízható és erős mozdonyokat állítson szolgálatba, amelyek képesek voltak a nehéz teherforgalmat hatékonyan ellátni. A Jones Class 89 mozdonyokat kizárólag a Cambrian Railways rendelte meg, és ezek a vasúthálózat különböző szakaszain üzemeltek.

Technikai jellemzők

A Jones Class 89 0-6-0 egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet különösen a teherforgalom számára terveztek. A 0-6-0 tengelyelrendezés azt jelzi, hogy a mozdony három hajtott tengellyel rendelkezik, és nincsenek futótengelyei. Ez a kialakítás különösen alkalmassá tette a mozdonyt a nehéz terhek vontatására.

  • A mozdony hajtásrendszere a gőz, amelyet a kazánban fűtött víz biztosított.
  • A maximális sebesség és teljesítmény konkrét adatait nem részletezik, de ilyen típusú mozdonyok általában 50-60 km/h sebességgel közlekedhettek.
  • A mozdony hossza és más méretei nincsenek részletezve, de jellemzően ezek a mozdonyok kompakt kialakításúak voltak.
  • A Jones Class 89 mozdonyok nem rendelkeztek utasok számára kialakított térrel, mivel kifejezetten teherszállításra tervezték őket.

Szolgálati történelem

A Jones Class 89 mozdonyokat a Cambrian Railways hálózatában használták, amely Wales és Anglia határvidékén helyezkedett el. A mozdonyok elsősorban teherforgalmi szolgálatban működtek, és jelentős szerepet játszottak a helyi ipar és bányászat kiszolgálásában.

A mozdonyok megbízhatósága és ereje miatt a Cambrian Railways hosszú időn keresztül alkalmazta őket. A szolgálatból való kivonásuk pontos időpontja nem ismert, de valószínűleg a gőzmozdonyok általános kivonásának időszakában, a dízel- és villamosmozdonyok elterjedésével egy időben történt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek információk arról, hogy a Jones Class 89 mozdonyokból bármelyik is fennmaradt volna múzeumi példányként vagy nosztalgia vonatként. Mivel ezek a mozdonyok speciálisan a Cambrian Railways hálózatán üzemeltek, később kivonták őket a forgalomból, és valószínűleg selejtezésre kerültek.

Érdekességek és kulturális hatás

A Jones Class 89 mozdonyok különlegességüket a Cambrian Railways történetében betöltött szerepüknek köszönhetik. Bár a szélesebb vasúttörténelem szempontjából nem kaptak kiemelkedő figyelmet, helyi szinten jelentős hatással voltak. Modellvasúti ábrázolásuk nem jellemző, és nem váltak a vasúti rajongók kedvelt tárgyává sem.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ a Cambrian Railways Jones Class 89 0-6-0 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google