Történeti háttér és gyártás
A Canadian National 6060 gőzmozdonyt 1944-ben gyártották, a történelmi időszakban, amikor a vasúti közlekedés még mindig jelentős gőzmozdonyokkal működött. A Kanadában található Montreal Locomotive Works gyártotta, a Canadian National Railway (CN) megrendelésére. A 6060-as az U-1-f osztály része, melynek célja a hosszútávú, nagy sebességű személyszállítás volt.
Technikai jellemzők
A Canadian National 6060 gőzmozdony a gőzhajtású technológiára épült. A hajtásrendszer alapját a gőz adta, melyet szén elégetésével állítottak elő. A mozdony tengelyelrendezése 4-8-2 volt, ami azt jelenti, hogy négy vezető, nyolc hajtó és kettő hátsó támogató kerékkel rendelkezett. Ez a kialakítás biztosította a stabilitást és az egyenletes erőátvitelt. A 6060-as maximális sebessége körülbelül 80 km/h volt.
Szolgálati történelem
A 6060-as mozdony főként személyszállítási feladatokat látott el, a CN hálózatán belül. A kanadai tájakon közlekedett, emlékezetes szerepet játszva a vasúti közlekedés aranykorában. A mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból a dízelmozdonyok térnyerésével az 1960-as években.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A 6060-as ma is létezik, megőrizve a történelmi vasút emlékét. Jelenleg Kanadában található, és nosztalgiavonatok üzemeltetése céljából újraéljük vele a régi idők hangulatát. Az Alberta Prairie Railway társaságnál tevékenykedik, mint a történelem élő darabja.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdony becenevén „Bullet-Nose Betty” ismert az angol nyelvterületen. A 6060-as gyakran szerepel modellvasúti kiállításokon, és különösen népszerű a vasút rajongók körében. Gyakran előfordul nosztalgia rendezvényeken, és különleges vonatok élén is tiszteletét teszi.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Gyártási év | 1944 |
Gyártó | Montreal Locomotive Works |
Tengelyelrendezés | 4-8-2 |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Hivatkozások
További információ a Canadian National 6060-ról
Képek
Források: Wikipédia, Google