Canadian National class I-8 4-6-0 gőzmozdony

A Canadian National class I-8 4-6-0 gőzmozdony a 20. század elején kiemelkedő szerepet játszott Kanadában, megbízhatóságával és erőteljes teljesítményével forradalmasítva a vasúti áruszállítást.

Történeti háttér és gyártás

A Canadian National class I-8 4-6-0 gőzmozdonyok a 20. század elején készültek, mivel a kanadai vasúttársaságok növekvő személy- és teherszállítási igényeinek kielégítéséhez volt szükség ilyen típusú mozdonyokra. Az I-8-osztályú gőzmozdonyaik a klasszikus 4-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami a „ten-wheeler” elrendezésként is ismert.

Ezen gőzmozdonyok gyártása 1906-ban kezdődött, és a gyártás során több példány készült el, amelyek a Canadian National Railway (CNR) szolgálatában álltak. Az ilyen típusú mozdonyokat elsősorban mechanikus teljesítményük és megbízhatóságuk miatt választották, különösen a hosszútávú személy- és teherszállításra. A gyártó cég pontos neve és a gyártási helyszínek nem állnak rendelkezésre.

Technikai jellemzők

A Canadian National class I-8 4-6-0 egy gőzmozdony, amelyet a korai 20. század technológiájával építettek. A mozdony gőzhajtással rendelkezik, amelyet a kazánban lévő víz forralásával és gőzzé alakításával értek el. A „4-6-0” tengelyelrendezés a vontatási kapacitás és manőverezhetőség közötti optimális egyensúlyt biztosította.

  • Teljesítmény: Nem specifikált
  • Tengelyelrendezés: 4-6-0 (4 vezető, 6 hajtott tengely)
  • Maximális sebesség: Nem specifikált
  • Méretek: Nem specifikált
  • Fékrendszer: Nem specifikált
  • Felszereltség: Nem specifikált

Szolgálati történelem

A Canadian National Railway alkalmazta ezeket a gőzmozdonyokat, amelyek a kanadai vasúthálózat különböző szakaszain üzemeltek. Elsősorban személy- és teherszállításra használták őket, és jelentős szerepet játszottak a kanadai gazdaság fejlődésében és az ország ipari forradalmában. A pontos kivonás és selejtezés ideje nem áll rendelkezésre, de az 1900-as évek közepére a dízel- és villamos mozdonyok felváltották őket, ami a gőzmozdonyok fokozatos kivonását eredményezte.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy megőriztek volna bármelyik példányt a Canadian National class I-8 4-6-0 gőzmozdonyok közül. Ezen mozdonyok jelenleg nem ismertek múzeumi kiállításon vagy nosztalgia vonatként működve.

Érdekességek és kulturális hatás

A Canadian National class I-8 4-6-0 mozdonyok számos modellt készítettek, és a vasútmodellek kedvelői körében is népszerűek. Ezek a modellek a történelmi gőzmozdonyok iránt érdeklődők számára kínálnak betekintést a vasúttörténelem ezen szakaszába. Bár különösebb kulturális megjelenésről vagy filmben, könyvben való szereplésről nincsen információ, a „ten-wheeler” elrendezés népszerű maradt a modellezők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_National_class_I-8_4-6-0

Képek

Források: Wikipédia, Google