Történeti háttér és gyártás
A Canadian National Class E-7 2-6-0 gőzmozdonyt 1898-ban gyártották. Az észak-amerikai vasúti közlekedés növekvő igényeinek kielégítésére tervezték, és a Canadian National Railway (CNR) számára készült. A gőzmozdonyokat ebben az időszakban kifejezetten teherszállításra használták, mivel kiváló teljesítményt nyújtottak a nehéz terhek mozgatásához. A gyártásért a kanadai Montrealban működő gyárak feleltek.
Technikai jellemzők
A Canadian National Class E-7 2-6-0 gőzmozdony egy 2-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy két vezető tengellyel, hat hajtókerékkel és nulla utántengellyel volt felszerelve. Ez a tengelyelrendezés elősegítette a stabilitást és a vonóerőt, különösen hosszú teherkocsik vontatásakor. Gőzmeghajtással működött, ami az akkori korszak jellemzője volt. A gőzmozdonyok teljesítménye nagymértékben függött a kazán és a gőzhenger hatékonyságától.
Szolgálati történelem
A Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyokat elsősorban Kanada területén alkalmazták, főként a teherszállítás területén. A mozdonyok kiválóan teljesítettek a nehéz terhek mozgatásában, és jelentős szerepet játszottak a kanadai vasúti áruszállítás fejlődésében. Az E-7 típusú mozdonyokat a 20. század első felében vonták ki fokozatosan a forgalomból, amikor a modernebb dízelmeghajtású mozdonyok megjelentek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyokból számos példány készült, mára csak néhány maradt meg. Ezek főként múzeumokban találhatók, ahol a vasúti történelem iránt érdeklődők megtekinthetik őket. A meglévő példányok egy része restaurálásra került, és nosztalgiautak keretében is látható több kanadai múzeumban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyok a vasúti rajongók körében kedvelt gyűjtői darabokká váltak, és gyakran megtalálhatók modellvasúti kiállításokon is. A gőzmozdonyok jellegzetes kialakítása és történelmi jelentősége miatt a vasúttörténeti könyvek és filmek gyakori szereplői lettek. A vasúti modellező cégek is gyakran újraalkotják ezt a klasszikus mozdonyt különféle méretarányokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Tengelyelrendezés | 2-6-0 |
Gyártási év | 1898 |
Ország | Kanada |
Felhasználás | Teherszállítás |
Hivatkozások
Wikipedia – Canadian National Class E-7 2-6-0
Képek
Források: Wikipédia, Google