Canadian National class E-7 2-6-0 gőzmozdony

A Canadian National class E-7 2-6-0 gőzmozdony a 20. század elején kiemelkedő szerepet játszott Kanada vasúti közlekedésében, megbízható teljesítményével és hatékony kialakításával.

Történeti háttér és gyártás

A Canadian National Class E-7 2-6-0 gőzmozdonyt 1898-ban gyártották. Az észak-amerikai vasúti közlekedés növekvő igényeinek kielégítésére tervezték, és a Canadian National Railway (CNR) számára készült. A gőzmozdonyokat ebben az időszakban kifejezetten teherszállításra használták, mivel kiváló teljesítményt nyújtottak a nehéz terhek mozgatásához. A gyártásért a kanadai Montrealban működő gyárak feleltek.

Technikai jellemzők

A Canadian National Class E-7 2-6-0 gőzmozdony egy 2-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkezett, ami azt jelenti, hogy két vezető tengellyel, hat hajtókerékkel és nulla utántengellyel volt felszerelve. Ez a tengelyelrendezés elősegítette a stabilitást és a vonóerőt, különösen hosszú teherkocsik vontatásakor. Gőzmeghajtással működött, ami az akkori korszak jellemzője volt. A gőzmozdonyok teljesítménye nagymértékben függött a kazán és a gőzhenger hatékonyságától.

Szolgálati történelem

A Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyokat elsősorban Kanada területén alkalmazták, főként a teherszállítás területén. A mozdonyok kiválóan teljesítettek a nehéz terhek mozgatásában, és jelentős szerepet játszottak a kanadai vasúti áruszállítás fejlődésében. Az E-7 típusú mozdonyokat a 20. század első felében vonták ki fokozatosan a forgalomból, amikor a modernebb dízelmeghajtású mozdonyok megjelentek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár a Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyokból számos példány készült, mára csak néhány maradt meg. Ezek főként múzeumokban találhatók, ahol a vasúti történelem iránt érdeklődők megtekinthetik őket. A meglévő példányok egy része restaurálásra került, és nosztalgiautak keretében is látható több kanadai múzeumban.

Érdekességek és kulturális hatás

A Canadian National Class E-7 2-6-0 mozdonyok a vasúti rajongók körében kedvelt gyűjtői darabokká váltak, és gyakran megtalálhatók modellvasúti kiállításokon is. A gőzmozdonyok jellegzetes kialakítása és történelmi jelentősége miatt a vasúttörténeti könyvek és filmek gyakori szereplői lettek. A vasúti modellező cégek is gyakran újraalkotják ezt a klasszikus mozdonyt különféle méretarányokban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 2-6-0
Gyártási év 1898
Ország Kanada
Felhasználás Teherszállítás

Hivatkozások

Wikipedia – Canadian National Class E-7 2-6-0

Képek

Források: Wikipédia, Google