Történeti háttér és gyártás
A Canadian Pacific 2-8-0 N-2-a, b, és c gőzmozdonyok a Canadian Pacific Railway (CPR) számára készültek, amely a kor egyik legjelentősebb vasúttársasága volt Kanadában. Ezeket a mozdonyokat az 1912-es évben gyártották, hogy kielégítsék a növekvő áruszállítási igényeket. A mozdonyok jellegzetes 2-8-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, amely a „Consolidation” típusra jellemző. Az ilyen típusú mozdonyok különösen népszerűek voltak a teherforgalomban, mivel erős, megbízható vontatási képességgel bírtak.
Technikai jellemzők
A Canadian Pacific 2-8-0 mozdonyokat gőzhajtású rendszerrel látták el. Ez a technológia a gőzkorszak csúcspontján rendkívül elterjedt volt, hiszen lehetővé tette a nagy tömegű áruk szállítását hosszú távon. A 2-8-0 jelentése: két vezető kerék és nyolc meghajtó kerék. Az ilyen elrendezés biztosította a stabilitást és a megfelelő teljesítményt a nehéz tehervonatok vontatásához. A mozdonyok maximális sebessége általában korlátozott volt, mivel a hangsúly a vontatási erőn és a megbízhatóságon volt.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban a Canadian Pacific Railway alkalmazta Kanadában tehervonatok vontatására. Az észak-amerikai ipari fellendülés időszakában a vasúti áruszállítás kulcsfontosságú volt, így a 2-8-0 típusú mozdonyok nagy szerepet játszottak ebben a folyamatban. A mozdonyokat több évtizeden keresztül használták, amíg a dízelmozdonyok meg nem jelentek, amelyek hatékonyabbak és gazdaságosabbak voltak. A gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból a 20. század közepére.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Canadian Pacific 2-8-0 N-2-a, b, vagy c gőzmozdonyok bármelyik példánya fennmaradt volna múzeumokban vagy nosztalgia vonatok részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
A Canadian Pacific Railway és annak gőzmozdonyai, mint a 2-8-0 típus, mélyen beágyazódtak Kanada vasúti történetébe. Habár a filmekben és könyvekben kevésbé szerepeltek ezek a konkrét mozdonyok, a gőzmozdonyok általánosságban ikonikus szimbólumai lettek a vasúti közlekedés aranykorának. Modellvasutak gyártói gyakran kínáltak hasonló típusokat, hogy a vasútbarátok otthon reprodukálhassák a régi idők hangulatát.
Műszaki adatlap
„`html
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
„`
Hivatkozások
A mozdony részletes wiki oldala
Képek
Források: Wikipédia, Google