Történeti háttér és gyártás
A CFL Class 3000 dízelmozdonyt 1998-ban gyártották, hogy kielégítsék a Luxemburgi Államvasutak (CFL) igényeit a hatékonyabb közlekedés érdekében. Ezt a típust a belga Bombardier Transportation vállalat fejlesztette ki. A gyártás célja az volt, hogy javítsák a meglévő mozdonyok teljesítményét, és egy modernebb flottát állítsanak szolgálatba. A mozdonyok a Siemens, Alstom és a Bombardier közreműködésével készültek, elsősorban a belga gyárakban. Összesen 20 ilyen mozdony készült.
Technikai jellemzők
A CFL Class 3000 mozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik. A maximális sebessége 160 km/h, teljesítménye pedig 4400 kW. Az elrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy két forgóvázon négy hajtott tengely található. A mozdony hossza 19,58 méter. A tengelytáv 2,9 méter. Az utasok számára nincs kínálva férőhely, mivel ez egy tisztán teherszállító és mozdony funkciót ellátó modell. A fékrendszer légfékkel van felszerelve, ami modern és biztonságos megoldás a nagysebességű vonatközlekedésben. A vezérlőkabin ergonomikus és klímával felszerelt.
Szolgálati történelem
A CFL Class 3000 mozdonyt elsősorban Luxemburgban használták, de Belgiumban és Franciaországban is közlekedett a nemzetközi vonatok kötelékében. A mozdonyok vegyesen teljesítettek személyszállító és tehervonatokat is. Az évek során a mozdonyok megbízhatónak bizonyultak, ám az idő múlásával modernebb típusok váltották fel őket. A fleet egy részét már kivonták a forgalomból, de néhány mozdony még ma is aktívan szolgál.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a CFL Class 3000 mozdonyok közül bármelyik is múzeumi szereplést kapott volna. Az aktív szolgálatban lévő mozdonyok elsősorban üzemszerűen üzemelnek, és nem részei nosztalgiavonatoknak vagy múzeumi gyűjteményeknek.
Érdekességek és kulturális hatás
A CFL Class 3000 mozdony nem vált különösebben híressé a kulturális médiában, mint például a filmekben vagy könyvekben. Azonban a vasútmodellezők körében a mozdony ismert, és néhány modellvasúti gyártó kínálatában megtalálható. A mozdony gyakorlati használata és megbízhatósága miatt a szakmán belül tisztelet övezi.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
| Hajtásrendszer | Hibrid |
| Maximális sebesség | 160 km/h |
| Teljesítmény | 4400 kW |
| Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
| Hossz | 19,58 m |
| Tengelytáv | 2,9 m |
| Fékrendszer | Légfék |








