Történeti háttér és gyártás
A CGR 0-4-0ST 1873 gőzmozdonyt 1873-ban gyártották a Cape Government Railways (CGR) rendelésére. A mozdonyt a Neilson and Company, egy ismert skót mozdonygyártó vállalat készítette. A gyártás célja az volt, hogy a dél-afrikai vasúthálózat növekvő igényeit kielégítse, különösen a nehéz tehervonatok szállítása terén.
Technikai jellemzők
A CGR 0-4-0ST egy gőzmeghajtású mozdony, amelyet egyszerű kialakítása és hatékony teljesítménye miatt kedveltek. A mozdony tengelyelrendezése 0-4-0, ami azt jelenti, hogy négy hajtott tengellyel rendelkezik, de nincs vezető vagy futótengely. Ez a kialakítás különösen alkalmassá tette a mozdonyt rövid távolságokra és nehéz teherszállításra.
Szolgálati történelem
Az elsődleges felhasználása a dél-afrikai bányavidékeken történt, ahol a szén és más ásványi anyagok szállítása kulcsfontosságú volt. A mozdonyok megbízhatóságuk miatt hamar elterjedtek a térség vasútvonalain. Az 1920-as évekig aktívan szolgáltak, míg fokozatosan modern dízel és elektromos mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs ismert megőrzött példánya a CGR 0-4-0ST 1873 mozdonyoknak. Bár sok hasonló típusú mozdonyt kiállítottak világszerte, ezekre a konkrét példányokra vonatkozóan nincs információ múzeumi megőrzésről.
Érdekességek és kulturális hatás
A CGR 0-4-0ST 1873 mozdonyok egyszerű, mégis hatékony kialakításuk miatt a vasúthistória rajongói körében ma is népszerűek. Modellvasúti változatai megtalálhatók különböző méretekben, és gyakran szerepelnek dél-afrikai tematikájú vasúti diorámákban. Ezen kívül a mozdonyok nagy hatással voltak a későbbi dél-afrikai vasútfejlesztésekre.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google