CGR 0-4-0ST 1878 Aid gőzmozdony

A CGR 0-4-0ST 1878 Aid gőzmozdony a dél-afrikai vasutak egyik meghatározó alakja volt, amely kompakt méretével és megbízhatóságával tette magát felejthetetlenné a vasúti történelemben.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 0-4-0ST 1878 Aid egy történelmi gőzmozdony, amelyet 1878-ban gyártottak az Egyesült Királyságban. A mozdonyt a Neilson and Company nevű vállalat készítette, amely Glasgow városában működött. A gőzmozdonyt a Cape Government Railways (CGR) számára tervezték, amely Dél-Afrika egyik fő vasúttársasága volt abban az időszakban. A CGR olyan mozdonyokat igényelt, amelyek képesek voltak megbirkózni a nehéz körülményekkel a dél-afrikai vasúthálózaton, ahol a meredek emelkedők és kevésbé fejlett pályák állandó kihívások elé állították a vonatokat.

Technikai jellemzők

A CGR 0-4-0ST 1878 Aid egy gőzüzemű mozdony volt, amelyet alapvetően teher- és áruszállításra használtak. Az 0-4-0 tengelyelrendezés azt jelenti, hogy a mozdony négy hajtott tengellyel rendelkezett, és nem voltak futótengelyei. A mozdony méretei szűkösek voltak, hogy könnyen navigálhasson a szűk pályaszakaszokon.

Technikai jellemzők:

– Hajtásrendszer: Gőz
– Tengelyelrendezés: 0-4-0
– Üzemi terület: 1850–1899 – Gőz fénykora

Szolgálati történelem

A CGR 0-4-0ST 1878 Aid szolgálata során főként Dél-Afrikában működött a Cape Government Railways vonalain. A mozdonyt a nehéz terepviszonyokkal rendelkező területeken használták, ahol megbízhatósága és erőteljes gőztermelése jól hasznosult. Bár a pontos szolgálati ideje és az üzemeltetés részletei kevésbé ismertek, a mozdonyt a korabeli vasúti közlekedés egyik jelentős eszközeként tartották számon.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nem rendelkezünk információval arról, hogy a CGR 0-4-0ST 1878 Aid megőrzött példánya bármely múzeumban megtekinthető lenne. A történelmi mozdonyok gyakran vesznek részt nosztalgiavonatokban vagy múzeumi bemutatókon, de ennek a modellnek a jelenlegi státusa nem ismert.

Érdekességek és kulturális hatás

Ez a mozdony egyedülálló helyet foglal el a vasúti történelemben annak köszönhetően, hogy része volt a Dél-afrikai vasúthálózat fejlesztésének. Bár a mozdony nem vált közismertté a szélesebb közönség körében, a vasúti rajongók és történészek értékes műszaki emlékként tekintenek rá. Modellvasúti változatai nem elterjedtek, de a gőzmozdonyok iránt érdeklődők szívesen foglalkoznak vele.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora
Tengelyelrendezés 0-4-0

Hivatkozások

CGR 0-4-0ST 1878 Aid gőzmozdony

Képek

Források: Wikipédia, Google