CGR 3rd Class 4-4-0 1883 gőzmozdony

A CGR 3rd Class 4-4-0 1883 gőzmozdony az 1800-as évek végén jelent meg, kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával a korabeli vasúti közlekedés ikonikus alakjává vált.

Történeti háttér és gyártás

A CGR 3rd Class 4-4-0 1883 gőzmozdonyt a Cape Government Railways (CGR) számára fejlesztették ki. A mozdonyokat kifejezetten a dél-afrikai vasúthálózat növekvő igényeinek kielégítésére tervezték. A gyártást a Neilson and Company végezte, akik Skóciában, Glasgow-ban készítették el a mozdonyokat. Az 1883-ban gyártott sorozat célja az volt, hogy a CGR számára megbízható és hatékony vontatójárműveket biztosítson, különösen a hegyi és nehéz terepeken való közlekedéshez.

Technikai jellemzők

A CGR 3rd Class 4-4-0 1883 gőzmozdony egy gőzüzemű jármű, amelyet a 4-4-0 tengelyelrendezés jellemez. Ez azt jelenti, hogy négy hajtott és négy nem hajtott tengellyel rendelkezik, ami különösen alkalmassá tette a változatos dél-afrikai terepviszonyokhoz. A gőzmozdonyokat a korai 1800-as évek technológiáival fejlesztették, amelyek akkoriban a legmodernebbek közé tartoztak. A mozdony maximális sebessége és egyéb részletes specifikációi nem állnak rendelkezésre, de a 4-4-0 elrendezés miatt valószínűsíthetően közepes sebességű személy- és teherforgalomra volt alkalmas.

Szolgálati történelem

A CGR 3rd Class 4-4-0 gőzmozdonyokat elsősorban Dél-Afrikában használták. A vasúthálózat kiterjesztése során az ilyen mozdonyok fontos szerepet játszottak az ország ipari és kereskedelmi fejlődésében, mivel lehetővé tették az áruk és utasok hatékony szállítását a régióban. A mozdonyok szolgálati évei alatt hozzájárultak a gazdasági növekedéshez és a közlekedési infrastruktúra fejlődéséhez. A pontos kivonási időpontok nem ismertek, de a technológiai fejlődéssel és a modern mozdonyok megjelenésével ezek a gőzmozdonyok fokozatosan kikerültek a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincs információ arról, hogy bármelyik példány megmaradt volna múzeumi szereplésre vagy nosztalgiajáratok lebonyolítására. Az ilyen típusú mozdonyok történelmi jelentőségük ellenére gyakran teljesen eltűntek a forgalomból.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a CGR 3rd Class 4-4-0 gőzmozdony önmagában nem vált ikonikus jelképpé a vasúti történelemben, a 4-4-0 típusú mozdonyok általában népszerűek voltak a modellvasút-rajongók körében. A 4-4-0 elrendezésű gőzmozdonyok gyakran megjelennek társasjátékokban és makettvasutakban, a vasúti történelem rajongói így megőrizték a típus emlékét. Az ilyen modellek a vasút kedvelői számára emlékeztetőül szolgálnak a gőzmozdonyok aranykoráról.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_3rd_Class_4-4-0_1883

Képek

Források: Wikipédia, Google