CGR Type A 2-6-4T gőzmozdony

A CGR Type A 2-6-4T gőzmozdony a korai 20. század dél-afrikai vasúttörténet ikonikus szereplője, amely kiváló teljesítményével és sokoldalúságával vált híressé.

Történeti háttér és gyártás

A CGR Type A 2-6-4T gőzmozdonyt 1902-ben tervezték és gyártották a dél-afrikai Cape Government Railways (CGR) számára. Azért fejlesztették ki, hogy megfeleljen a megnövekedett közlekedési igényeknek a régióban. A mozdonyt a Beyer, Peacock and Company gyártotta, amely Manchesterben, Angliában található. Az elsődleges cél az volt, hogy egy hatékony, nagy teljesítményű mozdonyt hozzanak létre, amely képes a különböző típusú vonatok vontatására, beleértve a személy- és tehervonatokat is. Összesen 12 darabot gyártottak ebből a típusból.

Technikai jellemzők

A CGR Type A 2-6-4T egy gőzmozdony, amelyet specifikusan a helyi igényekhez igazítottak. A mozdony tengelyelrendezése 2-6-4, ami azt jelenti, hogy két vezető tengelye, hat hajtott tengelye és négy kormányző tengelye van. A gőzmozdonyok hajtásrendszere jellemzően gőzön alapult, a kazánban létrehozott gőz nyomása mozgatja a dugattyúkat, amelyek végül a kerekeket hajtják. Az ilyen típusú mozdonyok általában jó teljesítményt nyújtottak a klasszikus vasúti forgalomban, habár a részletes specifikációk, mint például a maximális sebesség és hatótávolság, nem mindig dokumentáltak széles körben.

Szolgálati történelem

A CGR Type A 2-6-4T mozdonyokat a Cape Government Railways üzemeltette, amely a mai Dél-Afrika területén működő vasúttársaság volt. Ezek a mozdonyok elsősorban személy- és tehervonatok vontatására szolgáltak a régióban, valamint elővárosi és távolsági forgalomban is részt vettek. Az idő múlásával, amikor a vasúti technológia fejlődött, és újabb, korszerűbb mozdonyok vették át a helyüket, ezeket a gőzmozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincsenek ismert megőrzött példányok a CGR Type A 2-6-4T gőzmozdonyból. Habár a történelmi értékük jelentős, nem maradtak fenn működőképes állapotban, és nem találhatók meg múzeumokban sem.

Érdekességek és kulturális hatás

Mivel a CGR Type A 2-6-4T mozdonyok a történelem egy sajátos időszakához tartoztak, a rajongói körökben, különösen modellvasúti közösségekben, esetenként találkozhatunk velük. Bár nem annyira elterjedtek, mint más híres gőzmozdonyok, a dél-afrikai vasúttörténelem szerelmesei között azért ismert és elismert típusok.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

További információ

Képek

Források: Wikipédia, Google