Történeti háttér és gyártás
A CGR Type C 0-4-0T gőzmozdonyt 1902-ben gyártották. Ez a típus a Cape Government Railways (CGR) megrendelésére készült, amely Dél-Afrikában működött. A mozdonyok gyártását a Kitson and Company, egy angol mozdonygyártó vállalat végezte. Az ilyen típusú mozdonyokat az ipari és államvasutak igényeinek kielégítésére fejlesztették ki, főleg a kisebb teher- és személyszállítási feladatokra.
Technikai jellemzők
A CGR Type C 0-4-0T gőzmozdonyt gőzhajtású rendszerrel építették, ami a korabeli technológiai színvonalnak megfelelően, egyszerű, de hatékony működést biztosított. Tengelyelrendezése 0-4-0 volt, ami azt jelentette, hogy ez a mozdony négy hajtott tengellyel rendelkezett, de egyetlen vezető vagy futó tengelye sem volt. Ez a megoldás különösen alkalmassá tette szűk ívekben történő haladásra és ipari környezetben való használatra.
Szolgálati történelem
A CGR Type C 0-4-0T mozdonyokat elsősorban a Cape Government Railways használta Dél-Afrikában. A mozdonyok gyakran dolgoztak ipari környezetben, például bányákban és gyárakban, de az államvasutakon is bevetették őket kisebb vonatok húzására. A konkrét kivonási időszakuk nem dokumentált, de a technológiai fejlődés előrehaladtával a gőzmozdonyok általában a 20. század közepéig voltak szolgálatban, mire dízel és elektromos mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nem áll rendelkezésre információ arról, hogy maradtak-e fenn megőrzött példányok a CGR Type C 0-4-0T mozdonyokból, illetve hogy bármelyik múzeumban kiállították volna őket.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs információ arról, hogy a CGR Type C 0-4-0T mozdonyok különösebb kulturális hatást gyakoroltak volna, vagy hogy megjelentek volna filmekben, könyvekben. Modellvasúti másolataik sem ismertek széles körben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/CGR_Type_C_0-4-0T
Képek
Források: Wikipédia, Google