Történeti háttér és gyártás
A Chesapeake and Ohio Railway (C&O) H-8 osztályú gőzmozdonyai a legendás „Allegheny” nevet viselik, utalva az Allegheny-hegységre, amelyen keresztül ezek a mozdonyok gyakran közlekedtek. Az 1940-es években a C&O igényt tartott nagy teljesítményű, tehervonatok vontatására alkalmas mozdonyokra, amelyek képesek voltak a nehéz, szénnel megrakott szerelvényeket az emelkedőkön gyorsan és hatékonyan átvontatni.
A H-8 osztályú mozdonyokat a Lima Locomotive Works gyártotta 1941 és 1948 között. A Lima Locomotive Works, amely az Amerikai Egyesült Államok egyik legjelentősebb mozdonygyártója volt, összesen 60 darabot készített ebből a típusból.
Technikai jellemzők
Az Allegheny H-8 egy nagy teljesítményű gőzmozdony volt, amelyet szénnel fűtöttek. A mozdony 2-6-6-6 típusú tengelyelrendezéssel rendelkezett, amely két hajtott forgóvázat tartalmazott, mindegyiken hat tengellyel.
- Teljesítmény: A H-8 osztály maximális teljesítménye elérte a 7500 lóerőt.
- Maximális sebesség: 70 mérföld/óra (kb. 113 km/óra).
- Méretek: Hossza körülbelül 37 méter, a mozdony össztömege több mint 600 tonna volt.
Szolgálati történelem
A H-8 mozdonyok főként tehervonatok vontatására szolgáltak, különösen a C&O útvonalain, amelyek nyugat-virginiai szénbányáktól egészen a keleti és középnyugati ipari központokig vezettek. Az 1950-es évek elején a C&O elkezdte lecserélni a gőzmozdonyokat dízelmozdonyokra, ami a H-8 szerepének fokozatos csökkenéséhez vezetett.
A mozdonyokat végül a 1950-es évek végére teljesen kivonták a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Chesapeake and Ohio H-8 osztályból két példány maradt fenn, amelyek mindkettő múzeumban található meg. Az egyik az Ohio állambeli Henry Ford Múzeumban, míg a másik az amerikai Nemzeti Vasúti Múzeumban Wisconsinban. Ezek a mozdonyok emléket állítanak a gőzmozdonyok korának, bemutatva a látogatók számára az ipari forradalom egyik legnagyobb vívmányát.
Érdekességek és kulturális hatás
Az Allegheny H-8 mozdonyok a vasútrajongók körében különösen népszerűek, és gyakran jelennek meg vasúti modellek formájában is. Több modellező vállalat készített részletes kicsinyített másolatokat ezekről a mozdonyokról, amelyek a gyűjtők körében ma is keresettek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Teljesítmény | 7500 LE |
Maximális sebesség | 70 mph (113 km/h) |
Hossz | 37 m |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Chesapeake_and_Ohio_class_H-8
Képek
Források: Wikipédia, Google