Történeti háttér és gyártás
A Chesapeake and Ohio Railway (C&O) által használt J-1 és J-2 gőzmozdonyok a 20. század elején, 1911-ben készültek. Ezeket a mozdonyokat a Baldwin Locomotive Works gyártotta, amely ismert volt a gőzmozdonyok gyártásában. A J-1 és J-2 típusokat elsősorban a nagyobb teljesítmény iránti igény miatt fejlesztették ki, hogy hatékonyabban tudják mozgatni a nehéz teherforgalmat Virginiában és a környező területeken. A mozdonyok fő megrendelője a Chesapeake and Ohio Railway volt, és ezek a járművek a vasúttársaság teherforgalmának gerincét képezték ebben az időszakban. A J-1 és J-2 mozdonyok a nagy teljesítményükkel és megbízhatóságukkal lettek népszerűek.
Technikai jellemzők
A J-1 és J-2 mozdonyok gőzmozdonyok, amelyek a szén felhasználásával termelnek gőzt a haladáshoz szükséges erő előállításához. A mozdonyok tengelyelrendezése 2-10-4 volt, ami azt jelentette, hogy két vezetőtengely, tíz hajtott tengely és négy utótengely volt elhelyezve a mozdony alvázán. A maximális sebességüket a tehervonatok vontatási igényeihez igazították, de a pontos értékek nem ismertek a forrásokból.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-10-4
- Nincs információ a maximális sebességről vagy további műszaki specifikációkról.
Szolgálati történelem
A J-1 és J-2 mozdonyok a Chesapeake and Ohio Railway szolgálatában álltak, és főleg teherforgalomban vettek részt a régió területén. Ezek a mozdonyok a nehéz cargo szállítására specializálódtak, megfelelve az ipari forgalom követelményeinek. A mozdonyok alkalmassága a teherforgalomban hozzájárult a C&O hatékonyságához és kapacitásához a korai 20. században. Azonban a pontos időpont, amikor kivonták őket a forgalomból, nem ismert a jelenlegi adatokból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint nincs megőrzött példánya a J-1 és J-2 mozdonyoknak, és nem szerepelnek múzeumi kiállításokon. A múltbéli használatuk és szerepük ellenére nem maradt fenn belőlük működőképes vagy kiállított darab.
Érdekességek és kulturális hatás
A Chesapeake and Ohio J-1 és J-2 gőzmozdonyok a maguk idejében jelentős szerepet töltöttek be a vasúti közlekedésben, azonban kulturális hatásuk vagy ismert becenevük nem jegyzett. Modellvasúti elterjedtségük sem ismert, és a modern vasúti rajongói kultúrában nem kap jelentős figyelmet.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártás éve | 1911 |
Tengelyelrendezés | 2-10-4 |
Hivatkozások
Chesapeake and Ohio classes J-1 and J-2 – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google