Történeti háttér és gyártás
A China Railways DF11G dízelmozdony a kínai vasúti közlekedés fontos járműve, amelyet a Beijing February 7th Locomotive Works fejlesztett és gyártott. Az első példány 2003-ban készült el. A mozdonyok fejlesztésének célja az volt, hogy hatékonyabb és megbízhatóbb megoldást nyújtsanak a személyszállító vonatok számára. A DF11G kifejlesztését az egyre növekvő belső közlekedési igények és a meglévő flották modernizálásának szükségessége indokolta.
A mozdonyt Kína belföldi vasúttársaságai rendelték meg, és jelentős szerepet tölt be az ország vasúti közlekedésében.
Technikai jellemzők
A DF11G egy dízel-elektromos mozdony, amely a korszerű technológiát képviseli. A mozdony maximális teljesítménye 2 x 2950 kW, ami lehetővé teszi, hogy nagy sebességgel húzza a személyszállító vonatokat. A mozdony tengelyelrendezése Co-Co+Co-Co, ami azt jelenti, hogy összesen hat tengelye van mindkét egységen. Maximális sebessége 170 km/h, ami ideális gyorsvonati szolgálatra.
A mozdony hossza 44,736 méter, magassága pedig 4,72 méter. A dízel-elektromos hajtás mellett a mozdony modern fékrendszerrel és kényelmes vezérlőfülkével rendelkezik, amely klímaberendezéssel is fel van szerelve.
Szolgálati történelem
A China Railways DF11G mozdonyt elsősorban Kínában használják a nagy sebességű személyszállító vonatoknál. A mozdonyok bizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat a forgalomban. Jelenleg is aktívan szolgálnak különböző vonalakon az országban, és nélkülözhetetlen részét képezik a kínai vasúti hálózatnak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
- Nincsenek adatok megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről.
Érdekességek és kulturális hatás
- A DF11G mozdony a modellezők és vasútrajongók körében is népszerű Kínában.
- A mozdony szerepel különböző vasúti magazinokban, amelyek a kínai vasutakat mutatják be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 2000–napjaink – Automatizálás |