China Railways FD gőzmozdony

A China Railways FD gőzmozdony hatalmas teljesítményével jelentős szerepet játszott a kínai vasúti áruszállítás modernizálásában, mutatva a gőzmozdonyok erejét a 20. század közepén.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways FD gőzmozdonyt a 20. század közepén fejlesztették ki, hogy kielégítsék a Kínai Népköztársaság vasúti szállítási igényeit. A gyártás 1958-ban kezdődött, és célja az volt, hogy a növekvő teherszállítási igényeket hatékonyabban kezeljék. A mozdony fejlesztésének oka az volt, hogy erőteljes és megbízható gőzmozdonyokat biztosítsanak a nehéz tehervonatok számára. A gyártást elsősorban a Datong Locomotive Works végezte Kínában.

Technikai jellemzők

A China Railways FD egy erőteljes gőzmozdony volt, amelyet nehéz tehervonatok vontatására terveztek. Az FD mozdonyok hajtásrendszere a hagyományos gőzhajtást alkalmazta. A teljesítményük lehetővé tette, hogy a vasúttársaságok hatékonyabban kezeljék a hosszú és nehéz tehervonatokat. A mozdonyok maximális sebessége körülbelül 80 km/h volt, ami a kor követelményeinek megfelelő volt a teherszállítás terén.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Maximális sebesség: 80 km/h

Szolgálati történelem

A China Railways FD mozdonyokat elsősorban Kínában használták, ahol a vasúthálózat egyik fontos részét képezték. Az FD mozdonyok a tehervonatok számára lettek kifejlesztve, és jelentős szerepet játszottak a kínai vasúti szállítás kialakításában a 20. század második felében. A mozdonyok több évtizeden keresztül szolgálatban maradtak, amíg fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modernebb, dízel- és elektromos mozdonyok bevezetése miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Egyes China Railways FD mozdonyok megmaradtak múzeumi kiállítások keretein belül, és bizonyos múzeumokban is megtekinthetők Kínában. Ezek a megőrzött példányok fontos részei a vasúti történelemnek, bemutatva a gőzmozdonyok korszakának egyik jelentős képviselőjét.

Érdekességek és kulturális hatás

A China Railways FD mozdonyok, mint a kínai vasúti történelem ikonikus darabjai, gyakran szerepelnek modellező körökben és vasúti kiállításokon. Eredeti formájukban és működésükben ismertek, és a vasúti rajongók és történészek körében is elismert darabok.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/China_Railways_FD