China Railways HXD1 elektromos mozdony

A China Railways HXD1 elektromos mozdony, Kína egyik legfejlettebb vasúti járműve, kiemelkedő teljesítményével és energiahatékonyságával hozzájárul a fenntartható közlekedés fejlődéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A China Railways HXD1 elektromos mozdonyt a kínai vasúti hálózat modernizálásának részeként fejlesztették ki. A projekt a nagy teljesítményű és hatékony teherszállítás iránti igényre válaszul indult, különösen a szénszállítás optimalizálása céljából. A mozdonyt a német Siemens és a kínai Zhuzhou Electric Locomotive Co. (CRRC Zhuzhou) közös együttműködésében gyártották. A gyártás 2006-ban kezdődött, és a típus főként a China Railways részére készült, hogy javítsa a teherszállítási kapacitásokat Kínában.

  • Gyártó vállalat: Siemens és CRRC Zhuzhou
  • Gyártási időszak: 2006-tól
  • Megrendelők: China Railways

Technikai jellemzők

A HXD1 egy nagy teljesítményű, kétfázisú váltóáramú elektromos mozdony. Az Asynchronous AC motorok, amelyeket használ, kiváló hatékonyságot és megbízhatóságot biztosítanak. A mozdony teljesítménye 9.600 kilowatt, ami lehetővé teszi, hogy nagy terheléseket szállítson hosszú távon.

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Teljesítmény: 9.600 kW
  • Tengelyelrendezés: Co’Co’
  • Maximális sebesség: 120 km/h

Szolgálati történelem

A HXD1 mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták Kínában, különösen a szénszállítási útvonalakon. A mozdonyok üzembe helyezése óta jelentősen hozzájárultak a vasúti teherszállítás hatékonyságának növeléséhez Kínában. Ezek a mozdonyok továbbra is aktív szolgálatban vannak, és a kínai vasúti hálózat egyik meghatározó elemét képezik.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a HXD1 mozdonyok közül van-e bármelyik múzeumban kiállítva vagy nosztalgiavonatként működne.

Érdekességek és kulturális hatás

A HXD1 mozdony kifejlesztése és bevezetése fontos mérföldkő volt a kínai vasút történetében. A Siemens technológia integrálása révén a mozdony jelentős technológiai előrelépést képviselt. Modellvasúti változatok nem ismertek, de a típust a technológia iránt érdeklődők nagyra értékelik.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Teljesítmény 9.600 kW
Tengelyelrendezés Co’Co’
Maximális sebesség 120 km/h

Hivatkozások